جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوستت دارم

حوزه/ "دوستت دارم"، کتابی است خواندنی به خصوص برای خانواده ها که در آن به چهل حدیث نورانی و راهگشا درباره آیین همسرداری پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گرچه معمولاً قالب رمان و داستان برای خانواده ها و نسل جدید، جذابیت های خاص خود را دارد، اما همچنان کتاب هایی با محوریت بررسی و شرح احادیث مرتبط با حوزه سبک زندگی، علاقه مندان فراوانی دارد.

سنت تدوین و نگارش چهل حدیث در قالب یک کتاب از دیرباز در میان علما امری رایج بوده به طوری که بسیاری از علما و فضلای حوزه در این راستا تلاش هایی درخوری انجام داده اند.

این گزارش می افزاید: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این راستا و با هدف تقویت بنیان خانواده و تشدید محبت و الفت بین زن و شوهر، چهل حدیث درباره عشق‌ورزی و آیین همسرداری را از بین کلام اهل بیت(ع) شناسایی و احصا کرده و با ترجمه‌ای روان تدوین نموده است.

در واقع این کتاب شامل متن عربی چهل حدیث و ترجمه روان آن در باب عشق‌ورزی و آیین همسرداری از زبان حضرات معصومین(ع) است.

در بخشی از مقدمه ی این کتاب می خوانیم: "... رکن اصلی خانواده، زن و شوهر و به تعبیر دیگر، مادر و پدر هستند و چگونگی رابطه‌ی این دو و سازگاری و ناسازگاری آن‌ها نقشی اساسی در آرامش و صلاح خانواده و جامعه یا فروپاشی و فساد آن ایفا می‌نماید. بدین جهت و در شرایطی که تهاجم ضدفرهنگی غرب با انواع شیوه‌های شیطانی بر نابودی نظام خانواده کمر بسته است، ضرورت توجه بیشتر و عمل به رهنمودهای خاندان عصمت(علیهم‌السلام) که برگرفته از وحی الهی است ما را بر آن داشت تا گزیده‌ای از احادیث را در این زمینه فراهم سازیم..."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha