جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتیدمدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امیدوارم من هم بتوانم در درس اخلاق اساتید شرکت داشته باشم. چون کار اساتید عبادت است پس این عبادت را باید غنیمت شمرده و شرایط آن را که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون آن است به جای آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،متن پیام تصویری حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به گردهمایی اساتید مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام که با حضور مدیر حوزه های علمیه و تنی چند از اساتید و مسئولین حوزوی برگزار شد به این شرح است:

" بسم الله الرحمن الرحیم.

الحمدللّه توفیقی نصیب من شد تا در این مجمع پرشکوه شما سخنی داشته باشم و عرض ارادتی بکنم. آن روز که این محل را ساختیم نظر ما این بود که اساتید در داخل شهر با آن مراکزی که دارند هم از نظر وسیله نقلیه و هم از نظر آمد و رفت گرفتار زحمت می شوند.

الحمدلله این هدف حاصل شد و این محل در اختیارشان قرار داده شد؛ منتها به شکرانه آن اساتید می بایست مسائلی را رعایت کنند. یکی از آن مسائل این است که ان شاء الله به موقع سر درسشان باشند؛ دیگر اینکه نسبت به شاگردان دلسوزی کنند؛ دیگر اینکه اساتید رعایت شئون استادی خودشان کنند.

مخصوصاً مسائل اخلاقی را فراموش نکنند؛ حالا هفته ای یک جلسه یا در هر جلسه یک حدیث را بخوانند تا به هر حال یک کاری کنند که به وسیله احادیث پربار ائمه از نظر اخلاقی هم طلاب سیراب شوند. دیگر اینکه به شکرانه آن سعی کنند مطالبی را که تدریس می کنند قبلاً مطالعه کافی نمایند و با مطالعه کافی وارد کلاس شوند تا شاگردان بهره مند شوند.

نکته دیگر این است که جواب سؤالات و اشکالات شاگردان را بگویند. به هرحال حضور به موقع، مطالعه به موقع، پاسخگویی به موقع و رعایت مسائل اخلاقی مسائلی است که اساتید خودشان بهتر می دانند و من فقط به عنوان تذکر عرض می کنم. امیدوارم من هم بتوانم در درس اخلاق اساتید شرکت داشته باشم؛ چون کار اساتید عبادت است و این عبادت را باید غنیمت شمرده و شرایط آن را که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون آن است به جای آورند. از همه شما اساتید محترم تشکر می کنم و خدمت همه شما عرض ارادت دارم؛ چون می دانم شما سربازان امام زمان هستید و باید به سرباز امام زمان احترام گذاشت. ان شاء الله کاری کنید که این لیاقت سربازی امام زمان عج از شما سلب نشود و همیشه این لیاقت را داشته باشید.

من که از صمیم دل به شما دعا می کنم؛ امیدوارم شما هم مرا در دعای خودتان شریک کنید؛ چنان باشد که دعا طرفینی باشد. امیدوارم روز به روز کارتان پربارتر، پرنتیجه تر و مورد توجه امام زمان ارواحنا فداه بوده باشد و آنچه وظیفه ماست این است که این محل از جهات مختلف مرتب، منظم و تمیز باشد و ما در تأمین این ها کم نمی گذاریم تا در خدمات شما سهیم باشیم. خداوند بر توفیقاتتان بیافزاید و ان شاء الله سال به سال برنامه هایتان پربارتر باشد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha