جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آذری جهرمی

حوزه/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با گلایه از اینکه برخی از مدیران، نوچه‌های خود و کسانی که از آنها تعریف می‌کنند را در راس مسئولیت ها قرار می‌دهند، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان هیچ ارتباطی با جامعه نخبگانی کشور ندارند و تنها شعار توجه به رای و نظر نخبگان را سر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ظهر امروز در همایش اندیشه ورزان جوان همدان، با تاکید بر اهمیت استفاده از دیدگاه‌ها و نگاه جوانان، اظهار داشت: تشکیل هیات اندیشه ورز در استان همدان یک کار خوب و الگویی بود که ایجاد آن تاثیرات زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه همدان در طول تاریخ بزرگان بسیاری را به خود دیده است، گفت: همدان در طول تاریخ در حوزه فرهنگ و تمدن همیشه درخشیده و بوعلی سینا تنها یکی از دانشمندان این خطه است که در ۱۷ سالگی به عنوان یک دانشمند برجسته جهانی از او یاد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همدان در کنار دانشمندان و بزرگان، دارای سرداران و شهدای شاخص و جوانی همچون سردار همدانی و شهید چیت ساز است که هر کدام از آنها مایه افتخار این کشور و خطه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف بهره برد، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر ظرفیت و توانایی جوانان تاکید داشته و دارند و حلال مشکلات را روی کار آمدن دولت جوان حزب الهی دانستند، بنابراین باید برای در مسیر تحقق این موضوع حرکت کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه در هر عرصه‌ای جوانان ورود پیدا کردند، در آن شاهد دستیابی به موفقیت بوده‌ایم، یادآور شد: حل مشکلات جامعه با حضور فعال جوانان امکان پذیر است، که البته لازمه این کار اعتقاد داشتن جوانان به توانایی خود و فراهم شدن شرایط حضور آنها است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات صحنه سرنوشت سازی است و جوانان باید در انتخابات پیشقدم و تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: در انتخابات باید به سابقه عملکردی افراد توجه داشت، چرا که رفع مشکلات کشور به شیوه مدیریت این فرد یا افراد وابسته است و فردی به علت داشتن چهره زیبا و جوان، نمی‌تواند مشکلات موجود را حل کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با گلایه از اینکه برخی از مدیران پس از تصدی مسئولیت همه نوچه‌های خود و کسانی که از آنها تعریف می‌کنند را در راس مسئولیت قرار می‌دهند، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان هیچ ارتباطی با جامعه نخبگانی کشور ندارند و تنها شعار توجه به رای و نظر نخبگان را سر می‌دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پرداختی‌ها باید بر اساس شایسته سالاری باشد، نه صرف حضور در محل کار، خاطر نشان کرد: اینکه مرد خانواده به جای وقت گذاشتن با خانواده خود، برای دریافت اضافه کار، بیکار در محل کار خود می‌نشیند، ناشی از سیاست‌هایی است که باید تصحیح شود و در آن دریافتی‌ها و اضافه کارها بر اساس فعالیت و شایسته سالاری پرداخت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha