شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره آموزشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی (مقطع خارج عمومی) در جهت تامین بخشی از نیازها، اقدام به برگزاری یک دوره کوتاه مدت و فشرده (دو روزه) برای طرح موضوعات و سرفصل های مهم توسط اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر همتیان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری دوره کوتاه مدت  مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی برای طلاب متقاضی ورود به مقطع خارج گفت: درس خارج از مقاطع مهم دروس حوزوی محسوب می شود که فراهم شدن آگاهی ها، پیش زمینه ها، مقدمات لازم آن و همینطور تعیین اهداف آموزشی و فرایند تحصیل آن – که با دوره سطح متفاوت می باشد – نقش بسزایی در ایجاد نتایج علمی مطلوب این مقطع خواهد داشت. 

 مدیر بخش درس خارج عمومی مؤسسه فقه و علوم اسلامی، افزود: به نظر می رسد با توجه به صرف اوقات مهمی از فرصت جوانی در این مقطع(معادل هزاران ساعت از وقت مفید زندگی) استفاده بهینه از زمان و بالابردن سطح استفاده از این مقطع، نیازمند صرف اوقاتی متناسب؛ برای مدیریت آن هزاران ساعت می باشد؛ و استفاده از اساتید مبرز جهت شناخت بهترین روش های مطالعه، مباحثه و تقریر نویسی و… برای تحقق اهداف مقطع خارج ضروری می باشد. 

وی بیان داشت: مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی (مقطع خارج عمومی) در جهت تامین بخشی از این نیازها اقدام به برگزاری یک دوره کوتاه مدت و فشرده (دو روزه) برای طرح موضوعات و سرفصل های مهم توسط اساتید  سطوح عالی و خارج حوزه علمیه نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که امید است این اقدام زمینه تحصیل موفق تر مقطع خارج را برای طلاب  که در آستانه ورود به این مقطع هستند فراهم سازد گفت: برخی از سرفصل های دوره عبارتند از:‌ فرایند تحصیل در خارج ( مطالعه، مباحثه، تقریر نویسی و …) و تفاوت آن با سطح، انواع روش های تدریس در مقطع خارج (القایی و مشارکتی )، باید ها و نباید های تحصیل در خارج، روش های افزایش بازدهی در دوره خارج، تاثیر مشورت و نظارت اساتید محترم و فلسفه فقه و فقه های مضاف.

 مدیر بخش درس خارج عمومی مؤسسه فقه و علوم اسلامی، خاطرنشان کرد: ثبت نام و شرکت در این دوره اختصاص به داوطلبان ورود به مدرسه خارج عمومی ندارد و همه کسانی که در حال تحصیل پایه ۱۰ بوده و یا تحصیل پایه ۱۰ را تمام کرده اند می توانند در این دوره ثبت نام و  شرکت نمایند و همچنین در این دوره از اساتید مجرب و توانمند سطح عالی و خارج حوزه علمیه مانند حجج اسلام والمسلمین حسینی نسب، غلامی، ظهیری و …استفاده می شود.

وی گفت: این دوره روزهای ۲۱ و ۲۲فروردین ماه ۱۴۰۰برگزار می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام باید به آدرس www.mfos.ir  مراجعه نمایند.

خاطرنشان می شود: موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در شهر مقدس قم،‌ ابتدای بلوار امین، مدرسه علمیه معصومیه واقع شده است و تحت اشراف عالی رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha