جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی سرپرست مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم

حوزه/ شهر پردیسان ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ حضور طلاب و روحانیون توانمند و مستعد در امر راهبری و راهبردی مسائل فرهنگی و ... است؛ این ظرفیت را باید بکار گرفت تا شاهد شهری در تراز اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست ائمه جماعت این شهر که در دفتر امام جمعه پردیسان قم برگزار شد، بر اهمیت کار فرهنگی، اجتماعی، مبارزه با فسادهای فرهنگی و اجتماعی، تعامل با جوانان، تعامل با اقشار مختلف مردم برای حضور در نماز جمعه و مساجد، فرهنگ سازی و دعوت جوانان به مسجد تأکید و این مسائل را در شرایط فعلی ضروری دانست.

امام جمعه پردیسان با بیان این باید با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کاری کنیم تا این شهر به مدینة النبی تبدیل و نمونه از شهر تراز اسلامی باشد و به نمایش گذاشته شود، اظهار داشت: این مسئله زمانی میسر می شود که همه ائمه جماعت این شهر با یکدیگر همکاری، هم فکری و تعامل و از پشتوانه شبکه تبلیغی منسجم و اتاق فکر برخوردار باشند.

وی بیان داشت: شهر پردیسان ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ حضور طلاب و روحانیون توانمند و مستعد در امر راهبری و راهبردی مسائل فرهنگی و ... دارد؛ این ظرفیت را باید بکار گرفت تا شاهد شهری در تراز اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: بافت شهر پردیسان به دلیل حضور افراد مختلف دارای اقتضائات و مشکلات خاصی است، در بعضی مناطق مسئله فرهنگ خوب، در بعضی نادرست و در بعضی موارد دارای مشکلات اجتماعی و ناهنجاری است؛ این مسائل باید به درستی شناسایی و منطقه به منطقه وارد عمل شویم تا بتوانیم براساس اقتضائات آن منطقه راه علاجی ارائه دهیم.

امام جمعه پردیسان افزود: اگر بتوانیم مساجدی قوی داشته باشیم که در آن جوانان فعال باشند، همین جوانان را می توان به حوزه دعوت و مستعدین آن را جذب حوزه علمیه کرد؛ این کار بزرگی است و باید روی آن سرمایه گذاری فکری و فرهنگی شود.

وی بیان داشت: برای جذب جوانان به مساجد و هیئات باید از ابزارهای خاصی چون شناسایی ورزشکاران و حمایت از آنها استفاده کرد. این تجربه خوبی است و در گذشته هم این تجربه آثار خوبی به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به موضوع انتخابات، گفت: باید از همین الان ذهن ها را آماده و تشویق به انتخابات پرشور کرد؛ این امر در مساجد می تواند اتفاق بیافتد و برای کشور هم مثمر ثمر باشد.

امام جمعه پردیسان افزود: یکی از مسائل مهم این است که از داشته های مناطق خود بهره برده و از جوانان دعوت کنیم از این داشته مانند سالن ورزشی، کتابخانه و... استفاده کنند. این کارها زمینه جذب جوانان را افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha