یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بناب

حوزه / امام جمعه بناب از مردم خواست در ایام نوروز جداً از مسافرت‌ها و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز نمایند و با تعطیلی دید و بازدیدهای نوروزی به کمک کادر درمان بشتابند و تبریکات عید را امسال از طریق تلفن انجام دهند تا خدای ناکرده خانواده‌ها در عزای عزیزان خود گرفتار نشوند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت:  بر اساس آنچه خداوند در آیات قرآن نیز به آن اشاره می‌کند، چشم دوختن و وابستگی به دیگران از نظر قرآن خطای بزرگی است و یکی از مهم‌ترین عوامل سقوط جوامع این است که به دیگران چشم بدوزند و قطعاً آن ملت نمی‌تواند ثمرات کافی داشته باشد. 

وی افزود: بی چیزی بلای مهلکی است بر فرد، جامعه و یک کشور و قطعاً وجود فقر به تمام جامعه آسیب می‌رساند. 

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌گویند که دشمن در جبهه اقتصادی وارد کارزار شده است، از این رو باید در این جبهه مقاومت و تدبیر کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین بنابی افزود: جنگ دشمن با جمهوری اسلامی، جنگ اقتصادی و فرهنگی است؛ پس نباید جبهه را عوضی گرفت و دچار اشتباه شد. مقام معظم رهبری راه را ترسیم کردند و بر دولتمردان و ارکان دولت فرض است که با عمل به وظایف خود در راستای تحقق اهداف ولایت فقیه گام برداشته و با اقدامات مناسب به مقابله با توطئه‌های دشمنان قدم بردارند. 

وی تصریح کرد: آنچه در این مقطع حساس کنونی کشور راهگشا و کارساز است، هوشیاری آحاد جامعه در مقابله و شناسایی این توطئه‌ها است و قطعاً وجود هزاران پلیس، ناظر، پرونده و مجازات بدون اقدام ملی و عملی مردم کارساز نیست و آحاد مردم باید پای کار بیایند. 

امام جمعه بناب با انتقاد از سفرهای غیرضرور مردم به ترکیه و ... در سال اخیر، تصریح کرد: انجام سفرهای غیر ضرور به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین بنابی با تأکید بر اینکه شرایط فعلی جامعه ایجاب نمی‌کند که دنبال خرید خودروهای لوکس و گران قیمت باشیم، گفت: قطعاً هیچ دولتی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد مگر اینکه مردم مسئولین را همراهی کنند. 

وی از مردم خواست در ایام نوروز جداً از مسافرت‌ها و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز نمایند و با تعطیلی دید و بازدیدهای نوروزی به کمک کادر درمان بشتابند و تبریکات عید را امسال از طریق تلفن انجام دهند تا خدای ناکرده خانواده‌ها در عزای عزیزان خود گرفتار نشوند. 

امام جمعه بناب در خاتمه اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و از نمازگزاران خواست از انجام اعمال شعبانیه غافل نباشند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha