پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اسکندری

حوزه/مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف شعار سال، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در مجموعه اوقاف استان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: سال ۹۹ به نام جهش تولید نامگذاری شده بود و در همین راستا مجموعه اقدامات مختلفی در سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات برای احیای آنها و نیز بهره‌وری بیشتر املاک وقفی بود که بر این اساس طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر فراز بام بقاع متبرکه استان قم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این طرح با موفقیت کامل اجرایی شده و برق تولیدی نیروگاه‌های مذکور به مدار سراسری تزریق می‌شوند گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، تداوم این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته و سرمایه‌گذاری در دیگر حوزه‌ها جزو اولویت‌های سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف قم خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در سطح استان قم و با تکیه بر موقوفات وجود دارد که بنا داریم برخی دیگر از آنها را فعال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری اوقاف قم خاطرنشان کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، دامپروری و پرورش ماهی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در حد توان و ظرفیت خود تلاش می‌کنیم این پروژه‌ها اجرایی شوند البته در سال جدید بحث مطالعاتی و کسب مجوز در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از طرح‌های توسعه اوقاف قم خواهیم بود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha