شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نامه شکایت‌آمیز ۱۴ مسجد بلکبرن نسبت به تبعیض در خصوص محدودیت‌های کرونا

حوزه/ چندین مسجد در بلکبرن در لانکشایر انگلستان، از مقامات شورای شهری به خاطر برخورد ناعادلانه با جامعه اسلامی محلی در رابطه با محدودیت‌های کرونا شکایت کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk،  پس از گسترش انتقادات و پیش‌داوری‌های بی‌اساس علیه مساجد محلی به بهانه عدم رعایت محدودیت‌های کرونا، مقامات مساجد این شهر نسبت به رفتار ناعادلانه اعضای شورای شهر در این رابطه شکایت کردند و نامه‌ای فرستادند. این نامه پس از آن ارسال شد که مسجد جامع محلی نامه‌ای از شورا دریافت کرد که در آن عدم فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مسجد مورد انتقاد قرار گرفته بود.

امضاکنندگان در نامه‌ای به شورا که ۱۴ مسجد را شامل می‌شدند، اعلام کردند که عدم موفقیت شورا در تعامل سازنده با مساجد و هدف قرار دادن ناعادلانه آنها بسیار ناامیدکننده بوده است.

در این نامه مسجد آمده است که شورا نتوانسته است کار سخت «مساجد و سایر سازمان‌های داوطلبانه و دینی» را در حفظ امنیت جوامع از جمله تسهیل فضای امن برای نمازگزاران، ترویج واکسن، ارائه امکانات واکسیناسیون، تبلیغ ماسک و کمک به آسیب‌پذیرترین افراد در منطقه محلی با منابع محدود، به درستی ارزشمند بداند.

در این نامه اضافه شده است: تهدید به اقدامات اجرایی و تعطیلی برای مشارکت سازنده مناسب نیست و ما صمیمانه امیدواریم که شورا از چنین طرز صحبتی در آینده جلوگیری کند.

در این نامه نتیجه گرفته شد که شورا باید قبل از صدور توصیه‌ها و تهدیدها به طور سازنده و مستقیم با سازمان‌های مردمی تعامل کند و چالش‌های عملی را درک کرده و قدردان مساجد باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha