پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: صله رحم فقط دید و بازدید نیست و باید آثار عملی داشته باشد، مثلا مشکلات خویشاوندان را در حد توان برطرف کنیم و مشکل آنها را مشکل خود دانسته و در شرایط اقتصادی سخت ناشی از کرونا باری از دوش آنان برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه » از  قزوین گفت: بعضی از انسانها رابطه شان با انسان نزدیکتر از دیگران است مانند پدر و مادر و همه فرزندان و سایر خویشاوندان نزدیک که متاسفانه این امر امروز در جامعه اسلامی کمرنگ شده است.

وی خاطرنشان کرد: صله رحم واجب است و خویشاوندان در زندگی انسان تاثیر زیادی دارند و مانند شاخه های یک درخت هستند که در نهایت به یک جایی می رسند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: با صله رحم زندگی شادتر وآسانتر می شود، زیرا حمایت هر یک از اقوام به یکدیگر ذخیره بزرگی برای انسان به حساب می آید.

وی ادامه داد: در قرآن کریم نسبت به صله ارحام تاکید بسیار زیادی شده است و قطع رحم از گناهان شمرده شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: با صله رحم دلها شادتر می شود و انسانها در مشکلات یکدیگر با خبرشده و احساس امید می کنند و انسان منزوی و تنها احساس ناامیدی کرده و زندگی برای او تلخ می گردد.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: نباید تشریفات مانع صله ارحام باشد و یا زندگی را بر دیگران سخت تر نماییم. امروز باید بیش از همیشه سبک زندگی اسلامی را در ارتباط با اقوام مورد توجه جدی قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۲۲ سوره محمد می فرماید «فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِنْ تَوَلَّیْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَکُمْ/  آیا شما(منافقان) اگر از فرمان خدا و اطاعت قرآن روی بگردانید، یا درزمین فساد و قطع رحم کنید، بازهم امید (نجات) دارید».

 وی ادامه داد: صله رحم فقط دید و بازدید نیست و باید آثار عملی داشته باشد، مثلا مشکلات خویشاوندان را در حد توان برطرف کنیم و مشکل آنها را مشکل خود دانسته و در شرایط اقتصادی سخت ناشی از کرونا باری از دوش آنان برداریم.

وی ادامه داد: خدای متعال انسان را اجتماعی آفریده و امروز بیش از همیشه انسانها نیازمند تعامل و معاشرت با یکدیگر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: صله رحم نوعی عبادت است و مایه طولانی شدن عمر خواهد شد، پس این عبادت را نباید با گناه و مخالفت با دستورات الهی درآمیخت.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در وضعیت کرونایی باید در کانون توجه خانواده ها باشد، چرا که رفت و آمد با خویشاوندان اگر موجب افزایش آمار ابتلا به کرونا شود، گناهی است بزرگ و تضییع حقوق دیگران را به دنبال خواهد داشت.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ضمن گرامیداشت شهدای سلامت و طلب مغفرت برای اموات کرونایی، بیان کرد: حضور در منزل اقوام از ویژگی‌های دید و بازدیدهای نورزی است، ولی باید بیش از پیش مسائل بهداشتی را مراعات کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha