سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اعیاد اسلامی به تقویم مدارس در شهر آیووا افزوده شدند

حوزه/ دانش آموزان و معلمان مسلمان در شهر آیووا پایتخت این ایالت در آمریکا از این پس دیگر مجبور نیستند در اعیاد اسلامی در مدارس حاضر شوند و می‌توانند اعیاد اسلامی را جشن بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، با موافقت هیات مدیره تحصیلی شهر، تعطیلات اسلامی و دو عید فطر و عید قربان در تقویم مدارس شهر آیووا در آمریکا به رسمیت شناخته شد.

ریم کرجا یک دانش‌آموز مسلمان سه سال برای به رسمیت شناخته شدن اعیاد اسلامی در این شهر فعالیت کرد و بالاخره با تلاش‌های زیاد وی، این تصمیم از سال تحصیلی بعدی ۲۰۲۲ اعمال خواهد شد.

ریم ، دانش آموز ۱۳ ساله کلاس هشتم در مدرسه نورث وست، با نوشتن نامه‌ای به مدیریت آموزش و پرورش، دادخواست خود را برای افزایش آگاهی و حمایت از دانشجویان مسلمان  آغاز کرد.

ریم در طوماری که بیش از ۵۰۰۰ امضا کننده را پذیرفته است، نوشت: تصور کنید صبح کریسمس از خواب بیدار می‌شوید ، پایین می‌دوید ، هدایا را باز می‌کنید ، و سپس کوله پشتی خود را می گیرید و راهی مدرسه می شوید.

وی افزود: این هرگز اتفاق نخواهد افتاد ، اما بسیاری از دانش آموزان مسلمان در اینجا در زمان عیدی که به همان اندازه کریسمس برای‌شان مهم است مجبورند به مدرسه بروند.

سرپرست مت دگنر گفت تقویم‌های آینده از این پس عید را به عنوان یک روز بدون مدرسه در نظر می گیرند.

روتینا مالون ، عضو هیئت مدیره مدرسه ، گفت: این هر تعطیلاتی را شامل نمی‌شود ، اما من فکر می‌کنم انجام این کار مهم است زیرا جمعیت ما همچنان تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم کار هرگز تغییر کند یا متوقف شود.

ریم گفت: جای تعجب است که بسیاری از مردم در مورد  «عید» چیزی نمی‌دانند. حتی با وجود اینکه اسلام دومین گروه بزرگ مذهبی در جهان است.

 گفتنی است هم اکنون تعداد فزاینده ای از مدارس مناطق آمریکایی شروع به پذیرش تعطیلات مسلمانان کرده‌اند.

در اوایل سال جاری ، لویستون مین تعطیلات اسلامی را به تقویم مدارس دولتی اضافه کرد و به دانش آموزان مسلمان اجازه داد تعطیلات خود را به طور عادی جشن بگیرند.

در آوریل ۲۰۱۹ ، منطقه مدرسه دیترویت نیز عید سعید فطر را به تقویم تحصیلی اضافه کرد و شورای آموزش و پرورش شهرستان بالتیمور در نوامبر سال ۲۰۱۹ به اتفاق آرا موافقت کرد که مدارس دولتی را برای دانش آموزان در عید اسلامی تعطیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha