چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 951092
۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
استاندار قم

حوزه/ اگر نبود همراهی مراجع تقلید و روحانیون و هیئت های مذهبی نمی‌توانستیم این بحران را به‌خوبی اداره کنیم و جا دارد در ابتدا از منویات مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در نخستین جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و مدیریت عملیات پاسخ به بحران استان سال ۱۴۰۰ و هشتادمین جلسه این ستاد که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن ارائه گزارش کامل از نحوه مدیریت و مهار بیماری از شروع تاکنون در استان اظهار داشت: باگذشت ۴۰۰ روز از شیوع بحران کرونا با توجه به این‌که قم نخستین استانی بود که این بیماری را کشف کرد جلسات بحران در همان ابتدای ساعات کشف بیماری برگزار و تاکنون این جلسات به‌طور مستمر و منظم برگزارمی شودکه ۹۲ درصد مصوبات آن اجرایی شده و قم سهم چشمگیری در مدیریت بحران در کشور داشته است.

وی افزود: بافاصله ۲ ساعت بعد از کشف دو مورد بیماری در قم جلسه مشترکی با قرارگاه زیستی بحران کرونا تشکیل شد و همه تدابیر مهم اتخاذ گردید و به‌طور مرتب هم در جلسات استانی مقابله با کرونا به ریاست‌جمهور حضور داریم معتقدیم هرکجا سهل‌انگاری رخ دهد دشمنان بهره‌برداری سیاسی خواهند کرد.

استاندار قم با اشاره به این‌که طی سالهای قبل از بحران کرونا قم میزبان بیش از ۳ میلیون زائر داخلی و خارجی بود که برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به قم می‌آمدند بود ولی در سایه شوم بحران کرونا و برای حفظ سلامت و جان مردم باید جشن نیمه شعبان امسال را مجازی و بدون هرگونه تجمع برگزار نماییم.

سرمست افزود: این مهم به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به شرایط خاص استان اتخاذشده و ما به مدت ۲ روز از ورود خودروهای با پلاک‌های غیربومی جلوگیری می‌کنیم امسال جشن نیمه شعبان نداریم قم نقطه تلاقی ۱۷ استان کشور است و برای پیشگیری از ورود پیک خطرناک دیگری این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری خوب مردم و اصناف از شروع بحران تاکنون اشاره و بیان کرد: با شروع بحران و درحالی‌که این بیماری ناشناخته بود بحران به‌خوبی در قم مدیریت شد مردم و اصناف هم مشارکت خوبی داشتند با توجه به این ۶۰ درصد اقتصاد قم از راه خدمات و گردشگری است ودراین زمینه نیز آسیب فراوانی به ما واردشده اما درزمینهٔ اعمال محدودیت‌ها اصناف قم همکاری قابل‌تقدیری داشتند.

سرمست افزود: در اجرای مصوبات ما در کنار سلامت معیشت و دین را در محور تصمیم‌گیری‌های خودداریم و اجازه ندادیم دوقطبی بودن در کنار معیشت و سلامت و یا سلامت و باورهای دینی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اگر نبود همراهی مراجع تقلید و روحانیون و هیات های مذهبی نمی‌توانستیم این بحران را به‌خوبی اداره کنیم و جا دارد در ابتدا از منویات مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر نماییم.

استاندار قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت بیماری در قم گفت: با توجه به این‌که در زمستان وضعیت آبی داشتیم و طبق گزارش وزارت بهداشت آخرین استان در جدول ابتلای به بیماری بودیم ولی اکنون با توجه به افزایش سفرها و موقعیت جغرافی قم و اتصال با ۱۷ استان کشور آمار بستری‌ها روند افزایشی داشته است.

سرمست عنوان کرد: آمار فوتی‌های ما هم صفر بود ولی طی چند روز اخیر دوباره روند صعودی داشته اکنون وضعیت ما نگران‌کننده است و برای پیشگیری از ورود یک پیک خطرناک دیگری ما محدودیت‌هایی را برای نیمه شعبان اعمال کردیم تا سلامت و جان مردم حفظ و شرایط ما خطرناک‌تر نشود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha