جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: انسان باید تلاش کند تا مورد عنایت خاص امام زمان(عج) قرار گیرد که اگر این گونه شود از زندگی خود لذت خواهد برد و احساس آرامش می کند.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) با بیان این که انسان باید تلاش کند زندگی مهدوی داشته باشد، گفت: این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است چون خیلی ها در زمان حضور معصوم پشت سر پیامبر و امام نماز می خواندند و امام را می دیدند، اما آن طوری که باید شایسته بود رفتار نکردند و مورد عنایت امام زمان(عج) قرار نگرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش انسان باید این باشد تا مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امام و ولی خدا همه انسان ها را می بیند و ناظر بر اعمال همه انسان ها است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده ادامه داد: انسان باید تلاش کند تا مورد عنایت خاص امام زمان(عج) قرار گیرد که اگر این گونه شود از زندگی خود لذت خواهد برد و احساس آرامش می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از آیات قرآن برداشت می شود که خداوند دو نگاه نسبت به انسان ها و همه عالم دارد، یک نگاه عام و دیگری نگاه خاص است، افزود: این نگاه از باب رحمانیت و دیگری از باب رحیمیت است و اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) هم این گونه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که یکی از مهم ترین و حتی ابتدایی راه ارتباط با امام زمان(عج) شرط مداومت است، تصریح کرد: اگر ارتباط با اولیای الهی و به ویژه امام زمان(عج) مداومت داشته باشد و انسان در این مسیر استقامت داشته باشد، مورد توجه امام زمان(عج) قرار می گیرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که اگر این ارتباط مداوم باشد به طور قطع بعد از آن معنویت وارد زندگی انسان می شود، بیان داشت: همه تلاش و همت جبهه دشمن و باطل این است که معنویت و ارتباط با ولی خدا از زندگی انسان ها زدوده شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: باید همواره به یاد امام زمان(عج) باشیم و این رابطه در همه حالات تداوم داشته باشد و شرط برقراری این ارتباط تداوم و استقامت است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ممکن است برخی چنین ارتباطی را داشته باشند، اما این ارتباط در همه احوال زندگی انسان نیست و در فرازونشیب زندگی دنیوی گاهی اوقات انسان ها دچار دگرگونی می شوند، بلکه باید برای این ارتباط سازنده مداومت و استقامت همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • مهدی US ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    قابل استفاده بود