پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منتظرامام عصر

حوزه/ استاد حوزه علمیه بهترین عمل صالح را در روزگار غیبت ولیّ خدا، خدمت به جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: دوست داشتن و خدمت به رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نائب امام زمان (عج) نیز در همین راستا مهم و اساسی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در مراسم إحیای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به ابعاد انجام أعمال صالح برای انسان بیان داشت: انجام عمل صالح گاهی با نگاه، انجام گسسته این اعمال به صورت فرد به فرد و بدون تأثیر در دیگران صورت می گیرد، اما قطعا می توان منظر دقیق تر انجام عمل صالح را در انجام پیوسته اعمال صالح دید.

وی در این باره توضیح داد: از این منظر، أعمال صالح همه صالحان به صورت پیوسته، نه تنها سبب اعتلای خود فرد انجام دهنده عمل صالح می شود، بلکه می تواند در أعمال همه گذشتگان و حتی همه آیندگان نیز تأثیر بگذارد و از این رو آثار از دست دادن حتی یک عمل صالح از این منظر، قابل شمارش و إحصا نخواهد بود.

استاد حوزه های علمیه منظر والاتر بررسی و توجه به أعمال صالح را، ارتباط با روح عالَم و حقیقت هستی یعنی ولیّ الهی (ع) دانست و تأکید کرد: از این منظر متعالی، چنگ زدن به هر عمل صالح به منزله تمسّک به ولیّ خداست و از این رو در هر عمل صالح، ظهور و بروز ولیّ خدا و امام معصوم (ع) دیده می شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس است که حقیقت عمل صالح را می توان حقیقت امام معصوم (ع) عنوان کرد و وقتی با عنوان «اباصالح» برای امام زمان (عج) مواجه می شویم، می توانیم ایشان را به معنای پدر هر فرد انجام دهنده عمل صالح معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همچنین با اشاره به آیه مبارکه «مَن کان یرجو لقاء ربّه فلیعمل عملا صالحا» خاطرنشان کرد: برداشت نخست از این آیه مبارکه آن است که عمل صالح مقدمه لقاء پروردگار خواهد بود، اما برداشت دیگر می تواند این باشد که عمل صالح، خودِ لقاء ربّ و رسیدن به آن رتبه و مقام است.

وی ادامه داد: بنابراین کسی که می خواهد منتظر واقعی و حقیقی امام عصر (عج) به عنوان ولیّ خدا باشد باید عامل به أعمال صالح باشد و به بیان دیگر فرج ما در تمسّک به أعمال صالح است، چراکه انجام هر عمل صالح می تواند به معنای دیدار با امام عصر (عج) باشد.

استاد حوزه علمیه قم در عین حال اذعان کرد: از این منظر، امام زمان (عج) در لحظه لحظه زندگی صالحان به عنوان انجام دهندگان أعمال صالح حضور دارند و آن گاه این افراد صالح به کسانی تبدیل خواهند شد که می توانند مانند یک آینه، امام زمان خود را به دیگران نشان دهند، ضمن آن که در این دیدگاه، انجام عمل صالح در دوران غیبت ولی خدا و امام معصوم (ع) برتر از انجام آن در دوران حضور است.

وی با تأکید بر اینکه بهترین عمل صالح در روزگار امروز، خدمت به جمهوری اسلامی است بیان کرد: از آن جا که مؤمنان و صالحان حول محور جمهوری اسلامی جمع شده اند تا به کمال خود یعنی بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت دست یابند، بنابراین خدمت به جمهوری اسلامی را می‌توان برترین عمل صالح در روزگار امروز معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: در عین حال دوست داشتن و خدمت به رهبری نظام جمهوری اسلامی به عنوان نایب عام امام زمان (عج) نیز در همین راستا مهم و اساسی ارزیابی می شود و بر مؤمنان و صالحان است تا به این مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha