جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آرم مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/مجمع عمومی جامعه مدرسین در بیانیه ای به مناسبت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی بر لزوم ورود افراد لایق، متعهد و متخصص و با قصد خدمت و درک شرایط کشور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مشروح  بیانیه  مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت دوازدهم فروردین  بدین قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«امام خمینی قدس سره الشریف: ”روز دوازده فروردین” همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیک گفتند، و با تقریباً اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند».

در تاریخ حماسه‌آفرینی و انقلاب عظیم اسلامی و مردمی ایران، دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ روزی ماندگار و مقطعی سرنوشت‌ساز می‌باشد که ملت غیور ایران رشد و بلوغ دینی و سیاسی خود را به اثبات رساند و ثمره مجاهدت‌های خود را با حضوری شکوهمند و تاریخ‌ساز در پای صندوق‌های رأی به ثبت رساند و «روز جمهوری اسلامی» را مطلعی برای شکوفایی دینی و ملی به ثبت رساند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «برای اولین بار بعد از دوران صدر اسلام یک حکومت و نظامی اعلان شد که دارای دو خصوصیت مردمی بودن و الهی بودن است» و این همان مولود پربرکت است که به نام جمهوری اسلامی امروز با اقتدار و صلابت چله‌ی بلوغ و کمال را گذرانده و نظام سیاسی خود را «الگویی الهی و مردمی» به جهان معرفی نموده است.

هدایت‌های رهبری الهی و مجاهدت‌های ملت رشید و بصیر ایران اسلامی، نقطه‌ی عطف صلابت جمهوری اسلامی است که در تمام برهه‌های حیات خود، شگفتی‌آفرین بوده و با حضور مقتدرانه خود جهان را متحیر ساخته است؛ ایمان، فهم سیاسی بالا، وفاداری و استقامت در مسیر تعالی‌بخش انقلاب و مصمّم در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، مهم‌ترین امتیازهای ملت عزیز ایران است که حقیقت جمهوری اسلامی ایران را در جهان، متمایز از دیگر ملت‌ها و نظام‌های سیاسی نموده است.

 مشارکت پرشور مردم در پیشبرد مقاصد عالیه انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی‌های مردم شریف ایران است که از دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ آغاز و در انتخابات‌های سرنوشت‌ساز خود را نشان داده تا جایی که انتخابات در جمهوری اسلامی «نماد مردم‌سالاری دینی» گشته و راه را برای حق و تعیین سرنوشت خود و آینده‌ای روشن هموار نموده است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ ضمن گرامی‌داشت دوازده فروردین «روز جمهوری اسلامی» اعلان می‌دارد؛

۱-مسئولین محترم نسبت به تسهیل امور اقتصادی، با اتکاء به منابع ملی و ارتقاء وضعیت معیشتی و تحقق شعار سال یعنی امر مهم مقام معظم رهبری مدظله‌العالی «پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در بخش تولید» تمام همت خود را بکار بندند.

۲-سال ۱۴۰۰ مقطعی مهم در موضوع انتخابات است که ضرورت دارد در تمام عرصه‌ها، افرادی لایق، متعهد و متخصص و با قصد خدمت و درک شرائط کشور به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ورود نمایند.

۳-ملت بزرگ ایران اسلامی نشان داده است که در مواقع لازم، به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده است و امسال نیز با حضور هوشمندانه خود در میدان انتخابات، امتدادی موفق در آینده کشور را رقم می‌زنند و دشمنی و کینه‌ورزی دشمنان به ویژه شیطنت آنان را در فضای رسانه‌ای و مجازی خنثی می‌سازند.

۴-با پیروی از فرامین و رهنمودهای ولایت مطلقه فقیه و در نظر گرفتن معیارهای بیان شده از سوی معظم‌له در امر انتخابات، نظام جمهوری اسلامی با اقتدار و توفیقات بیشتری، به اهداف خود خواهد رسید. ان‌شاءالله

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۱۴۰۰/۱/۱۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha