پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هم بازی

حوزه/ سریال «هم بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی نوید محمودی در حد توان خود در به تصویر کشیدن نیازها و مسایل نسل جوان در اثری اجتماعی با درونمایه عاشقانه موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گرچه نوروز امسال، در رقابت با دو سریال"گاندو ۲" و "نون خ ۳"، سریال "همبازی" کمتر مورد توجه قرار گرفت، اما به هر حال نمی توان از ارزش های فنی و محتوایی این اثر تلویزیونی غافل شد، هر چند که از آن سو، نقص ها و ضعف های آن نیز قابل چشم پوشی نیست.

گرچه در سال های گذشته معمولاً شبکه‌های تلویزیونی ترجیحشان این بوده که در ایام نوروز شادترین سریال‌هایشان را روانه آنتن کنند اما از سال ۹۸ به بعد، شبکه دوم سیما در باکس نوروزی خود، سریال جدی با رویکرد اجتماعی پخش کرده که اتفاقاً در جذب مخاطب نیز به طور نسبی موفق بوده است.

بر این اساس، سال ۹۸ سریال "بر سر دوراهی" به کارگردانی بهرنگ توفیقی پخش شد و سال گذشته نیز هر چند سریال "کامیون" به کارگردانی سید مسعود اطیابی رگه هایی طنز داشت، اما یک سریال کمدی صرف به شمار نمی رفت.

نوروز امسال نیز شبکه دوم تلویزیون، سریال "همبازی" به کارگردانی سروش محمدزاده را پخش کرد که البته نمایش آن چند روز قبل از آغاز سال جدید، شروع شده بود.

موضوع اصلی این سریال، مباحث اجتماعی به خصوص اشتغال و ازدواج جوانان است که به طور خاص حمایت از کارآفرینان نمونه در این اثر مورد توجه قرار گرفته است.

البته این سریال رنگ و لعابی عاشقانه نیز دارد، کما این که در آن شاهد دو ماجرای عاشقانه بین دو زوج بودیم به طوری که لیلا و بهروز از طرفی و مهران ‌و آوا نیز از سویی دیگر راوی این قصه‌های عاشقانه‌ بودند و تجربه نشان داده که کارهای اجتماعی با رویکرد عاشقانه معمولاً در جذب مخاطب جواب داده است.

در کنار بازی خوب هنرپیشگان جوان این سریال، یکی از ایراداتی که می توان به فیلمنامه اثر وارد دانست، کشدار بودن سریال و لکنت نسبی در بیان قصه به خصوص در قسمت های ابتدایی است. از سوی دیگر در برخی قسمت ها، شاهد ضعف و قوت برخی دیالوگ ها هستیم که از این حیث برای یک اثر تلویزیونی که می خواهد مخاطبان انبوه را در ایام نوروز به خود جذب کند، پسندیده نیست.

با این حال "همبازی" توانسته در کنار قصه ای عاشقانه به برخی از مهم ترین مسایل اجتماعی روز کشور از جمله بحث تولید و اشتغال آفرینی ورود کرده و بر لزوم گفتگو میان نسل های مختلف برای حل مشکلاتشان در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تأکید نماید.

همان طور که پیشتر نیز متذکر شدیم، از جمله مزایای این گونه آثار تلویزیونی، بها دادن به مساله اصلی کشور یعنی اقتصاد و تولید ملی است و در این کار، مجموعه سازندگان در حد توان خود نشان داده اند که چنانچه به نسل کنونی در هر عرصه ای از کاشت و پرورش گیاهان دارویی تا مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بهای لازم داده شود و به ویژه موانع تولید از سر راهشان برداشته شود، نقش مهمی می توانند در رشد و توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

از دیگر نقاط قوت این سریال، احترام به بزرگتر و پیشکسوت، در کنار توجه ویژه به اهمیت و ضرورت تقویت کانون خانواده است، ضمن آن که بر این موضوع تأکید می شود که مهم ترین اصل در رشد و توسعه اقتصادی و کارآفرینی، حمایت از نیروی انسانی متخصص و دغدغه مند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha