جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین مرکز واکسیناسیون کرونا در مسجد یورک‌شایر غربی

حوزه/ مسجد الرضا واقع در کلان شهر کرکلیس در یورکشایر غربی انگلستان، نخستین مرکز موقت واکسیناسیون کرونا را راه اندازی کرده و پزشکان به همراه معتمدین مسجد، در تشویق مردم برای واکسیناسیون همکاری آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از examinerlive، مسجد الرضا، نخستین مرکز واکسیناسیون موقت کرونا در کلان‌شهر کرکلیس، واقع در یورکشایر غربی در انگلستان را راه‌اندازی کرده که با استقبال قابل توجهی از سوی شهروندان مواجه شده است و بسیاری از اشخاص واجد شرایط برای تزریق دوز واکسن به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

 کارکنان و پزشکان محلی با کمک معتمدین مسجد و اعضای کمیتهای منتسب برای اداره این درمانگاه موقت همکاری‌شان را آغاز کرده‌اند که هدف آن افزایش جذب افراد محلی برای واکسیناسیون و کاهش اطلاعات نادرست عنوان شده است.

دکتر جلیل احمد ، یک پزشک عمومی در بخش جراحی فیلدهد، در خطبه‌های نماز جمعه از اهمیت واکسیناسیون سخن گفت.

بسیاری از افراد اظهار داشتند که سخنرانی ایشان به تصمیم‌گیری آن‌ها برای واکسیناسیون کمک کرده است. این در حالی است که اکنون بیش از نیمی از بزرگسالان در کرکلیس حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

دکتر برهان احمد ، یک مسلمان و فعال در بخش بالینی گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه جوامع واکسن می‌زنند و به مردم در مورد نگرانی‌هایشان توضیح داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی راه هایی بوده‌ایم که بتوانیم به گروه‌های مختلف دسترسی پیدا کنیم و در مواردی نیز ممکن است به رویکردهای مختلفی برای کمک به مردم در انجام واکسیناسیون متوسل شویم تا آن‌ها با اعتماد بیشتری در محل واکسیناسیون حضور یابند. تیم واکسیناسیون ما با همکاری شورای شهر برای ارائه این سرویس با هدف افزایش جذب واکسن و کاهش اطلاعات نادرست همکاری کرده‌اند.

شرافت علی ، معتمد مسجد الرضا نیز گفت: ما مدتی است که می‌خواهیم با برنامه محلی واکسیناسیون ویروس کرونا تعامل داشته باشیم و از بخش درمانی پشتیبانی به عمل آوریم. این یک کلینیک کاملاً فراگیر بوده و ما واقعاً خوشحالیم که از این تعداد افراد جامعه استقبال کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha