پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 اجلاس زنان جوان مسلمان 2021 امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود

حوزه/ اجلاس زنان جوان مسلمان ۲۰۲۱ با بیش از ۶۰۰ میلیون جوان ۱۸-۳۵ ساله در ۵۶ کشور اسلامی فعالیت خود را ادامه داده و امسال با موضوع «زنان به عنوان قدرت رو به رشد در قرن ۲۱» به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، اجلاس زنان جوان مسلمان ۲۰۲۱ در ترکیه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. مجمع جوانان همکاری اسلامی، یک سازمان بین المللی وابسته به سازمان همکاری اسلامی، این اجلاس را از ۶ تا ۸ آوریل با حضور زنان مسلمان موفق از سرتاسر جهان برپا می‌سازد.

مولود چاووش ‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه همایش آنلاین شرکت خواهد کرد. این اجلاس که با بیش از ۶۰۰ میلیون جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله در ۵۶ کشور اسلامی کار می‌کند ، با موضوع «زنان به عنوان قدرت رو به رشد در قرن ۲۱»  برگزار خواهد شد.

در میان شرکت کنندگان، توکل کارمان ، برنده جایزه صلح نوبل، علا صلاح ، فعال یمنی، مونا دیاب سمبل انقلاب سودان، عایشه یوسفی مهندس مسلمان تیم هوش مصنوعی فیس بوک ، سمیه فاروقی ، فعال نیجریه‌ای از جنبش «دختران ما را برگردان» ،  انجل النیمر، رهبر اولین تیم ربات تمام دختر افغان و سارا قریشی پاکستانی ، مهندس هوا فضا و مدیرعامل اولین شرکت هواپیمایی خصوصی با تمرکز بر موتورهای هواپیمای سازگار با محیط زیست شرکت خواهند داشت.

جینلا ماسا اولین مجری تلویزیونی با حجاب کانادا ، شیرین گرامی، اولین بانوی ورزشکار سه گانه ایران، زارا محمد، اولین رهبر زن شورای مسلمانان بریتانیا ، بلقیس عبدالقادر نخستین بسکتبالیست محجبه در ایالات متحده و گلثوم عبدالله ، اولین وزنه بردار رقابت کننده با حجاب در آمریکا ، نیز سخنرانان این اجلاس خواهند بود.

ریما سلطانی ریمو ، زنی که برای تأمین امکانات آموزشی پناهندگان آراکانی می‌جنگد ، سماح صافی بایزید ، فیلمساز آمریکایی ، اوباح علی فعال مدنی زنان ، زهرا بیلو ، فعال در سانفرانسیسکو برای مبارزه با افکار اسلام هراسی و تعصب و همچنین ارائه کمک حقوقی به مسلمانانی که قربانی تعصب هستند نیز شرکت خواهند داشت.

طاها ایهان ، رئیس مجمع جوانان همکاری اسلامی ، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که این مجمع در سال ۲۰۰۴ از طریق ابتکاراتی به هدایت ترکیه در جهت تقاضای حدود ۶۰۰ میلیون جوان و با عضویت ۵۶ کشور تشکیل شد.

ایهان خاطرنشان کرد ، تلاش های این مجمع برای افزایش آگاهی جوانان در مورد توسعه اقتصادی ، آموزش ، فرهنگ و میراث اسلامی و برقراری گفتگو بین تمدن ها است.

وی گفت: این اجلاس زنان جوانی را که در همه زمینه ها ، از ورزش تا هنر ، سیاست تا علم ، از سراسر جهان به موفقیت های اولیه دست یافته اند ، گردهم می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha