پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امارات در یمن

حوزه/ سایت آمریکایی "مانیتور" گفت: امارات در کنار جنگ شش ساله علیه یمن، توطئه خبیثی را برای تجزیه و فروپاشی این کشور هدایت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سایت آمریکایی "مانیتور" گفت: امارات در کنار جنگ شش ساله علیه یمن، توطئه خبیثی را برای تجزیه و فروپاشی این کشور هدایت می کند.

این سایت اشاره کرد: عربستان سعودی اخیراً از ضربه زدن امارات، احساس خیانت کرده است؛ چراکه امارات پروژه های خاصی را در یمن شروع به اجرا کرده است.

سایت "مانیتور" تصریح کرد: امارات در یمن به دنبال اهداف سیاسی و ژئوپلیتیک است و بر این اساس برای تجزیه دولت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، تلاش می کند.

 این سایت آمریکایی ضمن اشاره به حمایت امارات از شبه نظامی های شورای انتقالی جنوب که بر جنوب یمن تسلط دارند، گفت: جزیره سقطری و بندر عدن تحت تصرف امارات است و هفته گذشته سرتیپ "طارق صالح" نماینده امارات، شهر "المخا" در ساحل غربی را از استان تعز جدا کرد.

سایت مانیتور ادامه داد: امارات اکنون بر ساحل غربی یمن تسلط دارد و مزدوران آن در باب المندب مستقر هستند و این منطقه یکی از مهمترین گذرگاه های کشتی در جهان به شمار می رود.

این سایت با اشاره به استمرار امارات در آشوب افکنی در یمن و برپایی زندان های مخفی زیر زمینی و شکنجه یمنی ها در آن، افزود: "گروه مرگ" که توسط امارات حمایت می شود، شیوخ و شیوخ عشایر و شخصیت های حزب الاصلاح که وابسته به اخوان المسلمین هستند را به قتل می رساند.

چند روز پیش یک موسسه بین المللی اعلام کرد که امارات دلیل اصلی تجزیه یمن است و این کار را از طریق جنگ نیابتی شش ساله انجام می دهد.

همچنین سایت مرکز صلح بروکینز اشاره کرد: بعد از شش سال جنگ و هزاران موشک و بمب، صدها هزار کشته و بدترین بحران انسانی جهان، یمن تجزیه شده است تا حدی که احتمال نمی رود که یکپارچه شود.

این مرکز افزود: یمن هرگز به دو بخش شمال و جنوب تقسیم نخواهد شد، بلکه به دولت های کوچک و مناطق تحت سیطره گروهک های مسلح تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha