جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سند همکاری ایران و چین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با اشاره به تحریف سخنان حجت الاسلام والمسلمین دژکام امام جمعه شیراز در خصوص سند همکاری ایران و چین، گفت: برخی رسانه های حامی دولت از سخنان خطیب جمعه شیراز انتقاد کردند، در حالی که نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیات ۸ و ۹ سوره مبارکه ممتحنه فرمول رابطه و تعامل مسلمانان با کفار را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به تحریف سخنان حجت الاسلام والمسلمین دژکام امام جمعه شیراز در خصوص سند همکاری ایران و چین، اظهار کرد: امام جمعه محترم شیراز در خطبه اول نماز جمعه ۲۷ تیرماه سال قبل، با استفاده از آیات ۸ و ۹ سوره مبارکه ممتحنه تحلیلی عمیق و مبنایی از قرارداد با کشورهای مختلف جهان ارائه کردند که متاسفانه برخی از رسانه های ضدانقلاب با تحریف و برداشت غلط از این سخنان آن را مورد هجمه قرار دادند و عده ای نیز درون کشور بدون دقت در محتوای آن بیانات به انتقاد از ایشان پرداختند.

وی در ادامه اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه های نماز جمعه با استناد مبنایی و دقیق از قرآن کریم، قرار دادهای ایران و کشورهای مختلف را مورد توجه قرار داد، اما با این سخنان مبنایی و علمی برخورد سیاسی و عناد آمیز شد که جای گلایه شدید از برخی رسانه ها و چهره های سیاسی است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: برخی رسانه های حامی دولت از سخنان خطیب جمعه شیراز انتقاد کردند، در حالی که نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیات ۸ و ۹ سوره مبارکه ممتحنه فرمول رابطه و تعامل مسلمانان با کفار را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: استناد به آیات قرآن کریم که از سوی آیت الله دژکام خطیب جمعه شیراز صورت گرفت موضوع روز کشور بود که آیا از منظر قرآن ما می توانیم با کشورهایی مثل آمریکا، چین، روسیه و کشورهای اروپایی ارتباط و تعامل داشته باشیم یا خیر؟ امام جمعه شیراز به جای اینکه به صورت مصداقی بگوید قرارداد ایران و هر کشور دیگری خوب است یا بد؟ قاعده و مبنای آن را بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار با طرح این سوال که «چرا برخی رسانه ها در فضای ژورنالیستی به دنبال تحریف و تخریب هستند؟» افزود: در دنیای امروز مسلمانان چاره ای جز تعامل با دولت های کفر ندارند، اما اینکه این تعامل باید چگونه صورت گیرد، نیازمند بررسی و تحقیق عالمانه است.

وی افزود: قرآن کریم این مسیر را برای ما روشن کرده که اگر دولتی از کشورهای کفر با دولت اسلام بنای بر دشمنی و عناد گذاشت حق ندارید با او تعامل کنید و با آنها پیمان دوستی ببندید اما اگر دولتی از کشورهای کفر بنای بر تعامل داشت و عناد نورزید می توانید با او پیمان و قرارداد ببندید. اگر در این میان مبنا را بیان نکنیم برخی دچار سردرگمی می شوند.

وی گفت: امروز آمریکا، انگلیس و هر کشوری که با کشور ما دشمنی می کند و حتی برخی کشورهای مسلمان مانند عربستان و امارات که بنای بر دشمنی با مذهب، دولت و مردم ما دارند مشمول آیه نهم سوره ممتحنه می شوند، و هر کشوری که در کنار تامین منافع خود به دنبال دشمنی با کشور ما نیست و روحیه استکباری ندارد خداوند متعال اجازه برقراری ارتباط و عقد قرارداد با او را به ما داده است.

مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد: اگر چین، هند و روسیه از کشورهایی هستند که عناد و دشمنی با مردم ایران ندارند طبق آیه قرآن می توان با آنان تعامل برقرار کرد، بنابراین سخنان خطیب جمعه شیراز در نماز جمعه دقیق، علمی و مبنایی بود که متاسفانه عده ای با اغراض سیاسی آن را تحریف کرده و از آن برداشت غلط کردند که وظیفه همگان می دانم که در این مورد روشنگری کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha