پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران با جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: نقش‌آفرینی طلاب خواهر در سطح جامعه به‌عنوان یک بازیگر فعال اجتماعی در دستور کار حوزه و مدارس علمیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی، در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و حلول سال جدید شمسی، در آستانه ماه مبارک رمضان بیان کرد: این ماه مبارک یک قطعه زمانی خاص برای اشاعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و دینی بحث نوع دوستی و همدردی با دیگران در مباحث مختلف از جمله حوادث و بلایای طبیعی است.

وی تصریح کرد: بر اساس اهداف و چشم‌اندازهای تعیین شده از سوی متولیان حوزه علمیه خواهران در اسناد بالادستی، مدارس موظف هستند از اقدامات و فعالیت‌های دینی و فرهنگی تعالی یافته و به یک بازیگر فعال اجتماعی در محیط پیرامون و یک نیروی تاثیرگذار تبدیل شوند.

قائمی همچنین ادامه داد: از این رو با افتخار اعلام می‌کنم که مدارس علمیه خواهران مازندران با بهره‌مندی از حدود ۶ هزار نیرو در قالب‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اداری و کانون‌های دانش آموختگان حاضر به همکاری و مساعدت در کنار نیروهای خدوم و  جهادگر جمعیت هلال احمر به‌عنوان یک وظیفه شرعی و سازمانی هستند تا از این طریق برگ زرینی از مشارکت‌ها و حضور فعال طلاب و مبلغان مدارس علمیه خواهران مازندران در حیات اجتماعی استان به عرصه ظهور و تجلی برسد.

وی یادآور شد: در حوزه علمیه خواهران استان، ۱۵ کانون دانش‌آموختگان داریم که متولی پیگیری امورات مدارس علمیه هستند، در حوزه آموزش در مقطع سطح دو(کارشناسی)، سه(کارشناسی ارشد) و چهار (دکترا) دانش‌پژوه داریم که می تواند ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف را ایجاد کنند.

مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد: سیاست ما این است که در هر محیط فعالی که نیروهای داوطلب طلبگی ورود پیدا می‌کنند، اول از آموزش‌های لازم بهره مند شوند؛ لذا خرسندیم که این تفاهم‌نامه با هدف افزایش ایجاد آمادگی و ارتقای سطح دانش و بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص در امر امداد و نجات و سازماندهی آنان با برگزاری آموزش‌های تخصصی و مانورهای امدادی جهت مقابله و کاهش خسارات و تلفات جانی در هفت ماده منعقد شد.

قائمی اذعان داشت: مباحثی همچون، توانمندسازی طلاب و خانواده‌هایشان، همکاری و برنامه‌ریزی در راستای بهبود کیفیت داوطلبانه طلاب، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها، بهره‌مند شدن طرفین از ظرفیت یکدیگر، تشویق کارکنان جهت عضویت در هلال احمر و موارد دیگر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است که امیدواریم ظرف سه سال آینده محقق شود.

گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهم نامه فوق به امضای حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، دکتر غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران و حجت الاسلام حمزه علی اکبری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان رسید.

انتهای پیام/313/418

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha