پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکایت مرد مسلمان از دولت آمریکا: به من گفتند باید خبرچین اف‌بی‌آی باشی!

حوزه/ مرد مسلمان آمریکایی می‌گوید ماموران اف‌بی‌آی خودش و خانواده‌اش را تهدید کرده‌ و تحت فشار قرار داده‌اند تا مجبور شود به عنوان خبرچین در جامعه خودش نفوذ کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، یک مرد مسلمان آمریکایی از دولت آمریکا به دلیل قرار دادن وی در فهرست پرواز ممنوع شکایت می‌کند. احمد چبلی گفت: مأموران اف‌بی‌آی من و خانواده ام را تهدید کردند و مرا تحت فشار قرار دادند تا مجبورم کنند به عنوان خبرچین در جامعه خود کار کنم. این ترسناک و اشتباه است.  

یک مرد مسلمان آمریکایی روز سه شنبه با طرح دعوی در دادگاه فدرال ، دولت ایالات متحده را متهم کرد که وی را در فهرست پرواز ممنوع فدرال قرار داده است ، زیرا وی  حاضر نشده برای اف‌بی‌آی خبرچینی کند.

احمد چبلی ، یک شهروند آمریکایی ۳۲ ساله از میشیگان ، در دادخواست گفت که در سال ۲۰۱۸ یک مأمور اف‌بی‌آی بارها وی را تحت فشار قرار داده و از وی خواسته از «مهارت‌های زبانی» و «زمینه لبنانی‌»‌اش برای کمک به شناسایی و ردیابی دشمنان ایالات متحده استفاده کند.

وقتی او امتناع کرده، این مامور در جهت انتقام و تحت فشار قرار دادن، او را در پایگاه داده غربالگری دولت قرار داده تا در فهرست پرواز ممنوع گذاشته شود.

چبلی ، که وکالت او را توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به عهده گرفته، گفت که دولت نتوانسته است یک دلیل منصفانه و مناسب برای ممنوعیت پرواز به او ارائه دهد.

گفتنی است سال گذشته، دادگاه عالی به اتفاق آرا حکم داد که سه مرد مسلمان دیگر که پس از امتناع از خدمت به عنوان مخبر اف بی آی در این فهرست قرار گرفتند ، و در ادامه می‌توانند از ماموران فدرال شکایت کنند.

مدافعان و وکلای حقوق مدنی این حکم را به عنوان یک پیروزی کوچک علیه تبعیض مذهبی و فرصتی برای پاسخگویی مقامات دولتی برای ده‌ها سال زیرنظرگرفته شدن تبعیض آمیز و نظارت دولتی مسلمانان آمریکایی دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha