جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرونا

حوزه/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۲۰۷ هزار و ۴۴۸ فرد مبتلا به کرونا در فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عبدالرسول همتی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان فارس که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰۷ هزار و ۴۴۸ فرد مبتلا را شناسایی کردیم، اظهار کرد: تعداد تست های کرونا به ۸۰۰ هزار تست رسیده است.

وی اضافه کرد: در بحث بستری که مهترین رکن کار بوده که وضعیت شهرستان ها را مشخص می کند امروز هزار و ۶۵۴ بیمار را تحت بستری داشتیم که ۲۱۷ نفر در بخش های آی سی یو بستری شده اند که قطعا در روز های آینده دچار مشکل خواهیم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: رکورد تعداد بستری را امروز به تعداد ۳۵۹ نفر را داشته ایم که بستری شده اند، دامنه موج های قبلی که حدود ۲ ماه بوده است، بعدترین وضعیت را در نیمه آن داشته ایم، آمار نشان می دهد که حدود ۴ الی ۵ فروردین این موج آغاز شده است بنابراین باید در قله و بیشترین تعداد بیماری را در نیمه اردیبهشت داشته باشیم اما همین اکنون وضعیت مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: در موج های قبلی بیش از ۲ هزار تخت را آماده کردیم اما کنون به نیمه موج نرسیده هزار و ۷۰۰ تخت پر شده است، بیش از ۹۰ درصد ویروس انگلیسی را مشاهده کردیم که سوار بر موج شده است، این ویروس قابل سرایت بسیاری را دارد.

همتی تصریح کرد: تعداد حدود ۳ هزار مراجعه سرپایی را داشته ایم و حدود ۳۰۰ مورد بستری رسیده است، این دفعه با دفعات گذشته متفاوت بوده، چراکه این ویروس گروه های سنی پایین تر را درگیر می کند.

وی ابراز کرد: ویروس می تواند به صورت خانوادگی و خوشه ای همه را درگیر کند، اکثرا خانواده ها دچار این ویروس می شوند با توجه به این مسائل نامه ای را به استاندار نوشته ایم و درخواست تعطیلی کامل شهرهای قرمز را کرده ایم که کلیه فعالیت ها اجتماعی و فرهنگی و غیره تعطیل شود تا بتوانیم کنترل بهتری در خصوص بیماری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha