سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه خواهران شهید مطهری تنکابن

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) گفت: این مکان که از سال ۱۳۶۰ به‌‎عنوان یک مکتب و مرکز دینی با برنامه آموزشی سنتی پایه‌گذاری شد و ۴۰ سال سابقه دارد، طلبه خواهر می‏‌پذیرد.

خانم کبری طبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره)  تنکابن از سال  ۱۳۶۰ به‌صورت سنتی و سال ۱۳۸۰ به‌طور رسمی مطابق با ضوابط مرکز به‌عنوان یک مکتب و مرکز دینی پایه‌گذاری شد و به برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارائه خدمات عام‌المنفعه همچون تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به ایتام، جمع‌آوری صدقات و خیرات، خمس، مظلمه و کمک به جبهه و جنگ، نیز جمع‌آوری کمک در حوادث طبیعی، اعزام گروهای جهادی در شرایط ویژه و ... پرداخت و این روند، همچنان ادامه دارد.
 

*تحصیل بیش از ۱۰۰ طلبه

وی با اشاره به تعداد طلاب و فارغ التحصیلان، ادامه داد: مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) حدود ۱۳۰ طلبه فارغ‌التحصیل و بیش از ۱۰۰ طلبه در حال تحصیل دارد که تدریسشان توسط ۲۲ استاد مجرب انجام می‌شود، همچنین تعدادی از طلاب در مقاطع سطح ۳ حوزه و دانشگاه اشتغال به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن اعلام کرد: تعدادی از دانش‌آموختگان ما، نیز در سمت استادی  و کادر در این مدرسه مشغول به‌کار هستند، همچنین در اداره آموزش و پرورش شهرستان به‌صورت استخدام رسمی به‌عنوان مشاور رئیس در امور بانوان مشغول به فعالیت بوده و در ادارات، سازمان‌ها و مدارس آموزش و پرورش به انجام فعالیت‌های آموزشی و  فرهنگی می‌پردازند.
 

* فعالیت‌های پژوهشی

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مدرسه، خاطرنشان کرد: شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی، بانوی کرامت، جشنواره سعید العلماء، جشنواره خواجه نصیرالدین طوسی  و ارائه پایان‌نامه ده‌ها طلاب با کسب نمره عالی و نگارش بیش از ۳۰ مقاله در  جشنواره ها بوده که تعدادی از این آثار هم برگزیده شدند.

خانم طبری افزود: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی پژوهشی جهت ارتقای مهارت طلاب، برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی تحت عنوان تبیین نظام فکری مقام معظم رهبری، تحلیل گام دوم انقلاب و غیره جلسات دفاعیه، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و کارگاه‌های مقاله نویسی و ... از جمله فعالیت‌های پژوهشی جاری این مدرسه است.
 

*فعالیت ۷۰ بانوی مبلغه در مدارس و دانشگاه ها

وی در راستای بیان فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه گفت: تعداد مبلغان مدرسه بالغ ‌بر  ۷۰نفراست که به‌صورت گسترده در مدارس، دانشگاه‌ها، ستاد اقامه نماز و پایگاه‌های بسیج، تبلیغات، محافل عمومی و ... مشغول تبلیغ آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن اضافه کرد: مبلغان در طرح امین به‌عنوان مشاور مذهبی مدارس، ائمه جماعت مدارس و یا در طرح شهید مربوط به آموزش‌وپرورش شرکت دارند. حضور، ارتباط و همکاری طلاب با نهاد رهبری در دانشگاه، فرمانداری، دفتر نظارت شورای نگهبان، بهزیستی، بسیج خواهران، سپاه شهرستان،  نیروی انتظامی و پاسخگویی به احکام و ارائه مشاوره حضوری و غیر حضوری  در خصوص احکام، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی و همچنین برگزاری اردوهای داخل و خارج از استان، از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: فعالیت ما در ایام کرونا با قوت بیشتری در فضای حقیقی و مجازی ادامه پیدا کرده که برگزاری کلاس اخلاقی، تفسیر قرآن، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و غیره از جمله این فعالیت‌ها است.

*جهاد در میدان مقابله با کرونا

خانم طبری در مورد فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی در ایام تعطیلات عید نوروز ۹۹ جهت اعزام گروه جهادی به‌منظور تغسیل و تجهیز اموات کرونایی در شهرهای تنکابن و رامسر، فعالیت حدود ۲۰ نفر از طلاب در دوخت ماسک و لباس کادر درمانی و آماده‌سازی لباس آخرت (کفن) ویژه اموات کرونایی، اعزام گروه جهادی جهت تغسیل اموات کرونایی به‌صورت مداوم در تمام ایام سال انجام و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بارگذاری مطالب و سخنرانی در فضای مجازی و مشاوره در خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن، آماده‌سازی داروهای گیاهی، عسل طبیعی و غیره ویژه  بیماران  و تهیه بسته های معیشتی با عنوان پویش کمک‌های مومنانه در ۶ مرحله، هر بسته به ارزش ۵ میلیون ریال، تهیه جهیزیه و کمک‌های نقدی به طلاب و غیر طلابی که از شرایط وجود ویروس کووید ۱۹، دچار آسیب شده بودند، از جمله فعالیت‌های فرهنگی و جهادی این مدرسه بوده است.

*حمایت از نیازمندان

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری (ره) تاکید کرد: این مدرسه در زمینی با مساحت هزار متر مربع و در دو طبقه بنا شده که شامل سالن اجتماعات، مدیریت، نمازخانه، فرهنگی و پژوهش، آموزش، اتاق کامپیوتر، اتاق ورزش، آبدار خونه، ،کتابخانه، پنج کلاس درس، اتاق مشاوره و واحد خیریه، پنج اتاق ویژه خوابگاه، مهدکودک، نمازخانه خوابگاه و آشپزخانه ویژه خوابگاه است.

وی ضمن اعلام فعالیت واحد خیریه این مدرسه علمیه (مرکز نیکوکاری احسان فاطمی)، عنوان کرد: اهم فعالیت‌های این واحد شامل ایجاد شغل برای خانواده‌های نیازمند، اعطای وام بلندمدت به نیازمندان، اعطای کمک‌های مالی بلاعوض، کمک‌هزینه دارو و درمان، ارتباط با پزشکان متخصص خیر جهت رسیدگی به امور درمانی خانواده‌های تحت پوشش، اطعام غذاهای گرم و سرد در مناسبت‌های مختلف ،ذبح گوسفند و تقسیم گوشت گرم بین نیازمندان است.

خانم طبری در پایان تصریح کرد: کانون خیریه مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) با برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن، بصیرت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مکارم اخلاق و مهارت‌های زندگی سالانه و مشاوره سبک زندگی اسلامی، پذیرای خواهران است که مدرسین این کلاس‌ها، از اساتید تحصیل‌کرده حوزه و دانشگاه بوده و این برنامه‌ها به‌صورت مستمر و منظم هر ساله در تابستان و در مناسبت‌های ویژه سال به‌صورت دعوت عمومی همراه با پذیرایی برقرار است.

۴۰ سال سابقه درخشان حوزه علمیه خواهران تنکابن | جهاد بانوان طلبه در جبهه سلامت

انتهای پیام ۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha