جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تولید

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: بی شک توسعه و پیشرفت کشور از مسیر رونق و جهش تولید امکان پذیر است و مسئولان باید موانع فراروی این مسیر را از سر راه بردارند.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار با خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که رهبر فرزانه انقلاب در شعار امسال بر لزوم پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از آن تأکید فرمودند، نشان دهنده اهمیت حمایت عملی از جریان تولید در کشور است و این که مسئولان و مدیران می بایست موانع فراروی این مهم را بزدایند.

وی با تأکید بر این که محور اصلی اقتصاد مقاومتی، تولید و زمینه سازی برای رونق آن است، گفت: از جمله الزامات دست یابی به اهداف مربوط به رشد و توسعه کشور، درک صحیح و مشترک از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است و این که مردم و مسئولان بدانند برپایه آموزه های ناب دینی و کلام امامین انقلاب، ما باید از درون قوی و قدرتمند شویم نه این که چشم انتظار بیگانگان بمانیم.

این مدرس دانشگاه همچنین افزود: چنانچه ما بتوانیم با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد درونزا را عملیاتی نماییم، قطعاً در یک بازه ی زمانی نه چندان طولانی بخش عمده ای از مشکلات کشور همچون بیکاری و تورم در کشور مرتفع شده و ما به رشد اقتصادی قابل توجهی نیز دست می یابیم.

وی بیان داشت: وجود جمعیت انبوه جوان تحصیل کرده و نیز منابع طبیعی سرشار از جمله نقاط قوت کشور ماست که باید از آن نهایت استفاده را در مسیر رشد و توسعه پایدار اقتصادی ببریم و با تکیه بر ظرفیت های درونی به دنبال رفع موانع و نواقص کارمان باشیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دشمن با تشدید تحریم ها و فشارها به دنبال از پای درآوردن اقتصاد و معیشت مردم ماست تا به اهداف شوم خود برسد، ما نیز در مقابل با مساعد کردن شرایط تولید در کشور و رفع موانع باید به مقابله با ترفندها و نقشه های دشمن برخیزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha