پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت السالام عرفانی قزوین

حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ماه رمضان در بین ماه‌های سال دارای ویژگی و برتری‌های زیادی است که می‌توان به نازل شدن قرآن کریم و قرار گرفتن شب‌های پرفضیلت قدر در این ماه اشاره کرد.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه پرفضیلت رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزنده است که همواره انسان باید  بیش از پیش از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: باید از لحظه های نورانی این ماه بهره کافی را برد و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به قدری با اهمیت و ارزشمند است که رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند (إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِی أَوَّلِ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَی آخِرِ لَیْلَةٍ مِنْه) یعنی اینکه درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می ‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ماه رمضان در بین ماه‌های سال دارای ویژگی و برتری‌های زیادی است که می‌توان به نازل شدن قرآن کریم و قرار گرفتن شب‌های پرفضیلت قدر در این ماه اشاره کرد.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد:  انسان با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، ‌ توجه بیشتری به نماز خواندن، دعا کردن، انفاق و رسیدگی به امور نیازمندان جامعه می‌کند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: انسان در این ماه مهمان خداوند است و سر سفره‌ی رحمت الهی قرار می‌گیرد و باید استفاده‌ خوبی را از این ایام رحمت ببرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: روزه‌دار واقعی می‌داند که قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان با ختم قرآن در کل ایام سال برابری می‌کند، بنابراین توجه به قرآن را سرلوحه اعمالش قرار می‌دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha