پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجدی در هلند نامه‌ تهدید‌آمیز دریافت کرد

حوزه/ حجت‌الاسلام مهرابی، با بیان اینکه مساجد در ماه رمضان تعطیل نبوده و درب آن‌ها به روی مؤمنین باز است، گفت: تجمعی در مساجد صورت نمی‌گیرد؛ یعنی ممکن است یک امام جماعت در فضای باز مسجد مستقر شده و به سؤالات مردم پاسخ دهد؛ اما آن تجمعاتی که هر سال در ماه مبارک رمضان در مساجد شاهد بودیم برپا نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای برنامه‌های ماه مبارک مضان، اظهارکرد: اهتمام ویژه‌ای به برگزاری برنامه های ماه رمضان داریم.

وی در خصوص تعطیلی مراسم‌های مذهبی اضافه کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه و سنگر مبارزه هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند؛ سازمان تبلیغات اسلامی متولی تعطیلی مناسبت‌ها و مساجد نیست، اما در شرایط کنونی پایبند به قوانین اعلام شده از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و بر این اساس، اولویت اول ما سلامت مردم و جامعه است.

حجت الاسلام مهرابی، گفت: قائل به تعطیلی مساجد نیستیم و انتظار می‌رود درب مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باز بوده و در راستای رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، با تاکید بر اینکه مساجد تعطیل نبوده و درب آن‌ها قفل نیست، عنوان کرد: تجمعی در مساجد صورت نمی‌گیرد؛ یعنی ممکن است یک امام جماعت در فضای باز مسجد مستقر شده و به سؤالات مردم پاسخ دهد و در هر صورت آن تجمعاتی که هر سال در ماه مبارک رمضان در مساجد شاهد بودیم برپا نخواهد شد.

وی پاسخگویی به شبهات را یکی از برنامه‌های هرساله مبلغین در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری برنامه پاسخگویی به شبهات در ماه مبارک رمضان، امسال نیز برای این کار دو خط تلفن یکی ویژه بانوان و دیگری ویژه آقایان جهت پاسخ‌گویی به مسائل شرعی معرفی کرده‌ایم.

حجت الاسلام مهرابی در پایان اظهارداشت: امکان برگزاری مراسم جزءخوانی و انس با قرآن نیز در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، حتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در مقابل درب منزل برخی از خانواده‌های شهدا و با هماهنگی آنان و در پارک‌های محله‌ای آن‌ها محافل انس با قرآن را در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha