شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیمار کرونایی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش قابل توجهی که در تعداد تخت‌های بیمارستان انجام شده، هم‌اکنون ۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان تکمیل شده که در نشست‌های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، این مهم مورد پایش قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، مهرزاد لطفی، ظهر امروز در سیصد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، از فعالیت شبانه روزی آزمایشگاه های تشخیص کرونا در سطح استان یادکرد و اظهار داشت: در روز گذشته بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تست کووید ۱۹ در آزمایشگاه‌های استان انجام شد که رکورد انجام بیشترین تست کرونا در فارس بود.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهتمام ویژه ای در افزایش تشخیص تست های کرونا داشته است، اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تمامی تلاش خود را در افزایش تست‌های تشخیصی انجام داده تا بتواند هر چه سریع‌تر نسبت به بیماریابی اقدام و افراد مبتلا را مورد پیگیری قرار دهد، از این رو بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر به مراکز منتخب تشخیص درمان سرپایی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته حضور یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به مردم خاطرنشان کرد: مردم باید با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، حامی مدافعان سلامت باشند که در این ایام سخت، ایثارگرانه برای حفظ و تأمین سلامتی مردم تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل توجهی که در تعداد تخت‌های بیمارستان انجام شده، هم‌اکنون ۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان تکمیل شده که در نشست‌های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، این مهم مورد پایش قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص انجام می‌گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه سالن‌های ورزشی و فضاهای مختلف مناسب بیشتری برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ در شیراز در حال آماده‌سازی هستند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مراکز و مکان‌های تزریق واکسن پس از بررسی کارشناسان دانشگاه، تجهیز و آماده خدمت‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha