شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 953253
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
تبریز

حوزه / نشست علمی نقد آرای ابن تیمیه در مورد شاخصه های اعتقادی شیعه، در مرکز فِرق و مذاهب استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام حسن محمدزاده، معاون پژوهش مرکز فِرق و مذاهب استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز به تشریح برنامه ها و فعالیت های مرکز فرق و مذاهب استان پرداخت.

وی افزود: یکی از مهم ترین فعالیت های مرکز فرق و مذاهب آذربایجان شرقی، برگزاری سلسله نشست های علمی است که به صورت فصلی و هر سه ماه یکبار انجام می گیرد. این نشست ها با هدف گفتمان سازیِ مخاطرات اندیشه وهابیت در فضای رسانه ای و فضای فکری شیعه برای اساتید حوزه و دانشگاه انجام می پذیرد.

معاون پژوهش مرکز فِرق و مذاهب آذربایجان شرقی ادامه داد: روند کار بدین صورت است که ابتدا با مسئله یابی و رصد شبهات وهابیت در فضای مجازی و رسانه ای، مقاله ای توسط یکی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه نگارش یافته و همین مقاله مورد بررسی و نقد اساتید حوزه و دانشگاه قرار می گیرد.

حجت الاسلام محمدزاده افزود: ششمین نشست علمی مرکز با بررسی مقاله «نقد آرای ابن تیمیه در مورد شاخصه های اعتقادی شیعه» با تحقیق حجت الاسلام محمد عظیمی، با نقد استاد عمران عباس پور و با داوری استاد محمد مهدوی در حضور اساتید حوزه و دانشگاه ، امروز در مرکز فرق و مذاهب استان آذربایجان شرقی انجام پذیرفت.

 آرای ابن تیمیه نقد شد

 آرای ابن تیمیه نقد شد

 آرای ابن تیمیه نقد شد

 آرای ابن تیمیه نقد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام احتراما ابن تیمیه را در قم هزاران بار نقد کرده اند و ایت الله میلانی و موسسه امامت و موسسات ادیان به انواع مختلف مقالات و کتب بسیاری چاپ کردند. اما اگر میخاهید بگویید ماهم کاری کردیم . خدا قوت
    • مصطفی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      0 0
      سلام خدمت دوست عزیز . اولا بسیاری از شبهات پاسخ داده نشده ثانیا جواب های جدید به شبهاتی که امروزه هم به شکل های مختلف تکرار می شود ضرورت دارد. ثالثا بدون اگاهی از جزییات جلسه و مطالب ان ، صرفا بر اساس حدسیات قضاوتی عجولانه و نا پسند است. موفق باشید.
  • طلبه DE ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام بزرگوار ای کاش چند مورد از شبهاتی که در کتب منسوب به ابن تیمیه بوده و قبلا پاسخ داده نشده!!! را قید می فرمودید تا عمق جلسه مشخص می شد.سپاسگزارم. به هر حال بنده حق انتقاد دارم همان گونه که شما حق نقد دارید یاعلی
  • طوسی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام. من هم با نظر این برادر طلبه موافقم. واقعا پنبه ابن تیمیه با تمام کر و فرعش در قم در موسسات علمی و پژوهشی زده شده و ظاهرا این برادر عزیز بی اطلاع هستند. مخصوصا آیت الله میلانی و علامه طبسی(حفظهما الله) و اساتید دیگر که کم نیستند در قم و مشهد پنبه ابن تیمیه را در تمام جهات علمی‌اش زده‌اند. در مورد شبهات وارده لااقل به چند مورد به صورت گذرا اشاره میشد خیلی بهتر بود تا ببینیم چه شبهه ای مطزح کرد که جواب داده نشد. یا علی، شاه علی.