جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان گفت: مدیران مدارس و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان مسئولین تواصی به حق و صبر در مدارس علمیه خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت تهذیب پرداخت و اظهار داشت: یکی از اقدامات این معاونت اجرای طرح پایش قرائت قرآن و نماز بوده که تاکنون در بسیاری از مدارس علمیه استان خوزستان اجراشده و تنها در سه مدرسه به علت شرایط کرونائی آن مناطق برگزار نشده که به زودی در آن‌ها نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: از مدیران مدارس علمیه خوزستان درخواست دارم برای طلابی که در طرح پایش، قرائت نماز و قرآن آن‌ها مشکل داشته هرچه زودتر کارگاه آموزشی برگزار کرده و برنامه‌ریزی دقیقی در شورای تهذیب مدرسه برای این افراد صورت گیرد.

معاون تهذیب حوزه خوزستان، به راه‌اندازی ۱۹ مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جاری در حوزه علمیه خوزستان اشاره و اذعان کرد: با دستور مدیر حوزه علمیه خوزستان، معاونت تهذیب مسئول گسترش مدارس علمیه قرآنی بوده و برنامه داریم ۱۵ مدرسه قرآنی را در سال آینده به این ۱۹ مدرسه اضافه کنیم؛ همچنین برنامه داریم تا سه سال آینده کلیه مدارس علمیه استان خوزستان را مدرسه قرآنی کنیم.

وی در ادامه گفت: طرح حفظ قرآن مدارس علمیه قرآنی طرحی بسیار خوب و جامع بوده و فضای خوبی را از حیث تهذیبی و علمی در مدارس علمیه قرآنی رقم زده است.

حجت‌الاسلام بزرگیان از برگزاری دوره مهارت‌های بیان تفسیر با هماهنگی دفتر قرآن نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: دوره مهارت‌های بیان تفسیر یک دوره بسیار خوب و قابل ‌استفاده‌ای بوده که نگاه طلاب به قرآن را متحول می‌کند؛ ازاین‌رو حدود ۲۰ فایل مهارت‌های بیان تفسیر توسط موسسه حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی ضبط‌شده و در سامانه lms حوزه علمیه خوزستان برای استفاده طلاب بارگذاری شده است.

وی به راه‌اندازی کارگاه‌های مشاوره توسط معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و اظهارداشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اساتید حوزه علمیه خوزستان، چهار کارگاه مشاوره‌ای «مدیریت تحصیلی»، «پیش از ازدواج»، «همسرداری» و «مهارت‌های زندگی» طراحی‌شده که انتظار ما از مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان این است که طلاب مدارس علمیه خود را برای شرکت در حداقل دو کارگاه از این چهار کارگاه تشویق و ترغیب کنند.

حجت الاسلام بزرگیان، از برگزاری جلسات منظم معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان با معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: از هفته گذشته معاونت تهذیب حوزه، جلسات خود را با معاونین تهذیب مدارس علمیه استان به صورت مجازی شروع کرده و روزانه به صورت مستمر با چندین معاون تهذیب مدارس جلسه برگزار می‌کند.

وی در ادامه گفت: دوره‌ای از طرف دفتر انتشارات مقام معظم رهبری در حال اجرا است که در این دوره کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن نوشته مقام معظم رهبری که کتاب بسیار مهمی بوده و خط به خط این کتاب زیبا و قابل‌استفاده است خوانده می‌شود که از مدیران مدارس می‌خواهم به صورت ویژه پیگیر برگزاری این دوره باشند و طلاب خود را برای شرکت در این دوره تشویق کنند.

حجت‌الاسلام بزرگیان به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در عید مبعث اشاره و ابراز داشت: مقام معظم رهبری خطاب به جامعه اسلامی فرمودند که برای مقابله با دشمن باید دو عنصر بصیرت و صبر را در خودمان به وجود آوریم؛ همچنین باید زنجیره تواصی به حق و تواصی به صبر را در بین مؤمنین ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: مدیران مدارس و معاونین تهذیب مدارس علمیه قاعدتاً مسئولین تواصی به حق و صبر در مدارس علمیه خود هستند؛ در این راستا به دنبال این هستیم که جلسه‌ای با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خوزستان با مدیران و معاونین تهذیب مدارس به علاوه بعضی از اساتید حوزه علمیه خوزستان برگزار کرده و پیرامون چگونگی تشکیل زنجیره تواصی بین مؤمنین هم‌فکری و هم‌اندیشی کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha