جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درمان حرام خواری

حوزه/ کتاب«درمان حرام خواری؛ راهکارهای قرآنی و روایی» توسط استاد حوزه خواهران بندرعباس تألیف و از سوی نشر هاجر منتشر شد.

خانم فاطمه عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان اظهار داشت: کتاب درمان حرام خواری؛ راهکارهای قرآنی و روایی با شمارگان ۳۰۰ نسخه توسط مرکز نشر هاجر (ناشر تخصصی زن و خانواده) در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

 مؤلف کتاب با اشاره به ضرورت بررسی موضوع حرام خواری و درمان آن در جامعه، عنوان کرد: کسب مالِ بیشتر، مورد توجه بسیاری از مردم بوده و مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه فراوان است و حرام خواری یکی از آسیب‌های جدی بوده که به نوعی افراد جامعه به آن مبتلا هستند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه برخی از افراد به دلیل شدت علاقه و وابستگی به مال دنیا سعی در به دست آوردن آن از هر راهی دارند و گاهی در لباس دین و مذهب به توجیه آن می‌پردازند، تصریح کرد: کسانی هستند که با عناوین گوناگون مانند هدیه و شیرینی و با حیله های مختلف، ربا و رشوه می گیرند و در ادارات دولتی و غیردولتی نیز اختلاس و رشوه های کلان دیده می شود.

مؤلف کتاب درمان حرام خواری با بیان اینکه برخی از مصادیق حرام خواری مانند سرقت، احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی در جامعه کنونی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کسب درآمد و تأثیر آن در حیات فردی و اجتماعی و آثار مخرب لقمه حرام بر فرد و اجتماع و خطرات نابود کننده و گمراه کننده آن، ضرورت دارد پیرامون این موضوع از دیدگاه آیات قرآن و روایات معصومین علیهم‌السلام نسبت به عدم تجاوز به حقوق دیگران و نهی از حرام خواری تبلیغ شود.

استاد حوزه اظهار کرد: برای رفع معضل بزرگ حرام خواری ابتدا نیازمند شناخت مصادیق آن و سپس ارائه راهکارهای اصولی و عمیق و اساسی بوده تا فرد و جامعه را از ارتکاب این عمل باز دارد و این کتاب سعی دارد این موارد را برای پژوهشگران و متدینان جامعه بیان کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha