جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هرمزگان

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، شورای نگهبان را ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام خواند و گفت: دشمن از شورای نگهبان بسیار واهمه دارد، زیرا جلوی طمع بیگانگان را گرفته و از سلامت انتخابات را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، در دیدار اعضای دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مردم عزیز با حضور حداکثری، شخصی را انتخاب کنند که نزدیک ترین تفکر را به انقلاب اسلامی دارد و با برنامه های خود وضعیت معیشت و اقتصادی جامعه را ساماندهی کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: شورای نگهبان از جایگاه و مسؤلیت بالایی برخوردار است و تمام قوانین و مقررات از جهت انطباق با شرع و قانون اساسی از فیلتر این شورا عبور خواهد کرد و مردم با خیالی آسوده قوانین را اجرا خواهند کرد؛ از زمان مشروطه انطباق قوانین با شرع آغاز شد، اما با مشکلات زیادی رو به رو بود و پس از مدتی انقلاب مشروطه از مسیر و جریان اصلی خود منحرف شد، اما اکنون شورای نگهبان در سلامت کامل در حال فعالیت است.

امام جمعه بندرعباس، شورای نگهبان را ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام خواند و افزود: دشمن از شورای نگهبان بسیار واهمه دارد، زیرا جلوی طمع بیگانگان را گرفته و از  سلامت انتخابات را تضمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی انتخاباتی برگزار شد و مردم به بنی صدر رأی دادند، فردی که همراه و همگام نظام هم نبود و سلیقه کاملآ متفاوتی را دنبال می کرد، اما امام (ره) با رای مردم مخالفت نکرد و بنی صدر را علی رغم همراه نبودن با جریان نظام به عنوان ریاست جمهوری پذیرفتند. این نشان از اهمیت رأی مردم دارد. شورای نگهبان امروز جلوی بسیاری از دست اندازی و تخلفات را گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: تخلفات انتخاباتی که وجود دارد، تخلفاتی نیست که مسیر انتخابات تغییر کند، اما نیاید از این تخلفات هم چشم پوشی شود و شورای نگهبان به صورت جدی برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: اگر سلامت انتخابات نبود، مانند بسیاری از کشورها با مشکلات متعددی رو به بودیم. شورای نگهبان توجهی به شخص  ندارد و تنها رأی ملت تصمیم‌ گیرنده است و از درون صندوق ها هر اسمی که خارج شود، اعلام خواهد شد و همین امر باعث وجود سلامت انتخابات شده و دلگرمی و اعتماد مردم به نظام را بالا برده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هیئت های نظارت شورای نگهبان در استانها معمولا از تیر و ترکش ها مصون نیستند. مسؤلیت شما سنگین است از یک سو باید ضامن حقوق نظام و مردم باشید و از طرف دیگر ضامن حق افراد باشید، جمع این دو حق بسیار سخت است و هر دو نباید خدشه دار شود و کار را برای شما بسیار دشوار می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha