جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت السلام والمسلمین رستمیان /حجت السلام  انصاری نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان: امروز همه ما باید نسبت به «امر به معروف و نهی از منکر» احساس مسئولیت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، جلسه تبیین و رویکرد جدید ستاد امربه معروف و استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در راستای تبیین و مطالبه گر احیای موقوفات حوزوی از مسئولین  ذی ربط با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه سمنان و حجت الاسلام محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در این جلسه گفت: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مطالبه گری تبدیل شده  که آن سطح پایین از منکرات جزئی که گاهی به چشم می‌خورد و شان امر به معروف و نهی از منکر را پایین می آورد حل شود.

مدیر حوزه علمیه سمنان افزود: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام به عنوان  یک جایگاه کلیدی معرفی شده که در روایات هم به آن اشاره شده است. امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن در اسلام را به عنوان یک واجب کلیدی معروفی کردیم، واجبی که در روایات داریم «بِها تُقامُ الفَرائِض»  اقامه تمام واجبات از برکت امر به معروف و نهی از منکر است؛ حتی در روایتی اشاره شده که با امر به معروف و نهی از منکر کسب ها حلال می‌شود و اقتصاد سالم در سایه امر به معروف و نهی از منکر نمود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه ما باید نسبت به این واژه «امر به معروف و نهی از منکر» احساس مسئولیت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان گفت: حوزه علمیه آمادگی کامل دارد در راستای امر به معروف و نهی از منکر و وظایفی که نسبت به این واجبات هست، در میدان باشد و این امر ان شاءالله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha