جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی استاد حوزه علمیه قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: در ماه مبارک  رمضان دشمن اصلی انسان زنجیر می شود و در شرایطی که همه گرفتار نفس اماره هستیم، باید از فرصت این ماه و تقواپیشگی استفاده کنیم.

 به گزرارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، با حضور در برنامه سحرگاهی «شمیم سحر» سیمای مرکز قزوین گفت: در این ماه علاوه بر قرائت قرآن، تأمل در آیات و درک آن و عمل به دستورات قرآن دارای اهمیت است، از این رو به برکت قرآن و اهل بیت(ع) راه روشن و درست را از کجراهه  راه بشناسیم و با صبر و استقامت به تکالیف خود عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مسلمانی که نسبت به رمضان دید منفی داشته باشد و از برنامه‌های ویژه این ماه پر خیر و برکت فاصله بگیرد و حتی با کمال جرأت در انظار عمومی تظاهر به روزه‌خواری کند، مستوجب تعزیر و عقوبت است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بر مسئولان لازم است که به طور جدی با چنین منکراتی مبارزه کنند و بر فردفرد مسلمان واجب شرعی است که در ریشه‌کن کردن منکرات، حکومت اسلامی را یاری کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که در ماه مبارک رمضان انسان خویشتن را به تشنگی وگرسنگی تمرین می دهد، شهوت در انسان فروکش می کند، مراقبت بیشتری در دوری از گناه صورت می گیرد و دل ها بر اثر روزه رقیق تر می گردد و از نظر روحی و روانی آمادگی و همّت بیشتری در انسان برای خودسازی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضا ن برخی ادعیه کاربردی و کلیدی هستند، برای مثال خوب است دعای دهم «صحیفه سجادیه» که دعای التجاء به خدا است، نیز در این ماه خوانده شود.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیار بر انس با صحیفه سجادیه دارند و توصیه می کنند که با این صحیفه انس بگیرید، این صحیفه عصاره تفکرات اهل بیت(ع) است و سبب استحکام درونی و بیرونی انسان می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نفس دعا برای فرج، سبب گشایش در امر منتظران است. این ماه و ادعیه آن و ارتباط و انس با خدا و ولی او در فضای ماه خدا به انسان روحیه می دهد.

وی ادامه داد: ضیافت عظیم و بی نظیر ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت است که آدمی هر چه بیشتر و بهتر زندگی اش  رنگ خدایی پیدا کرده و در نهایت به درجه ای از معنویت و کمال دست یابد که بتواند در مقام قرب الهی جای گیرد.

استاد حوزه اظهار کرد: بی شک هر کس که بتواند از فرصتی که خدای متعال به برکت ماه رمضان در اختیارش قرار داده، نهایت استفاده را بکند، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرتش را فراهم کرده و هر کسی که توجهی نکند بی شک خسران زده است.

 وی گفت: در ماه مبارک  رمضان دشمن اصلی انسان زنجیر می شود و در شرایطی که همه گرفتار نفس اماره هستیم، نفسی که ما را به سوی غفلت از خدا و فساد و تباهی می کشاند، باید از فرصت این ماه و تقواپیشگی برای کنترل خود و مهار نفس استفاده نماییم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha