پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 954582
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
حجت الاسلام مهر ارا قزوین

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین با تاکید بر رسیدگی به فقرا، گفت: ماه رمضان ماه رحمت، آمرزش و رهایی از آتش جهنم است که باید بهترین بهره را از این ماه ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، صبح امروز در نشستی با اساتید مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان  رحمت و برکت درهای رحمت الهی به سوی افراد گشوده شده و باید از این فرصت بهره کافی را ببریم.

وی بیان کرد: ان شاء الله خداوند متعال ما را از روزه داران واقعی، شب زنده‌داران حقیقی و بخشنده ترین افراد در این ماه قرار دهد و بتوانیم از این ماه پر فیض و برکت به  خوبی  استفاده نماییم.

مدیر مدرسه علمیه سردارین با اشاره به اینکه آثار و برکات ماه مبارک رمضان به طور عمده به دو دسته و آثار فردی و اجتماعی  تقسیم بندی می شود که نیاز است به طور مجزا به آنها پرداخته شود، گفت: در آثار فردی ماه رمضان در دو بعد مادی و معنوی دسته بندی می شود که خودسازی بزرگترین اثر معنوی ماه رمضان است و در واقع این ماه عزیز ماه تولد معنوی انسان ها است .

وی ادامه داد: روزه گرفتن آثار جسمی بسیاری برای انسان دارد و انسان را از بسیاری از بلاها و بیماری ها دور می کند و در ایامی که با بیماری کرونا مواجه هستیم روزه گرفتن می تواند در رعایت دقیق تر شیوه نامه های  بهداشتی موثرتر واقع شود.

وی اظهار کرد: خداوند متعال با فرصت بسیار ارزشمند ماه مبارک رمضان تمام نیازهای مهم انسان هم در بعد فردی و هم اجتماعی را به خوبی تامین کرده و لذا باید به نحو شایسته ای از این فرصت بهره ببریم.

 مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: ماه رمضان ماه رحمت، آمرزش و رهایی از آتش جهنم است که باید بهترین بهره را از این ماه ببریم.

حجت الاسلام مهر آرا با اشاره به تأکید حضرت محمد (ص)  بر انفاق در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: مردم مسلمان کشور ما به خوبی در این ماه بر محرومان توجه دارند ،چراکه سیره  ائمه معصومین (علیهم السلام )  کمک به فقرا و مستمندان بوده است.

استاد حوزه علمیه قزوین، توجه مسئولان به محرومین و فقرا را از جمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: راه امام و تأکیدات رهبری بر رسیدگی به‌کار مردم بوده و امید است مشکل فقر در کشور ریشه‌کن شود و همه برای مردم خالصانه در خدمت باشند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha