پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا نوروزی

حوزه/رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: یکی از مهم ترین برکات روزه داری در ماه مبارک رمضان، افزایش صبوری و تاب آوری اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که روزه داری در ماه ضیافت الهی از ابعاد و جنبه های مختلف دارای دستاوردها و برکات فراوانی برای انسان های روزه دار است، ابراز داشت: آدمی با روزه داری در این ماه عزیز و البته مراقبت هر چه بیشتر از هوای نفس، زمینه رشد و تعالی روحی و معنوی خویش را فراهم می کند و این رشد نیز البته به نحوی است که تأثیرات مثبت و خوبش را بر کلیت فضای جامعه مشاهده می نماییم.

وی افزود: از سویی با توجه به این که در تحقق و شکل گیری بسیاری از مناسبات و روابط اجتماعی، هواهای نفسانی و منافع فردی در تضاد و تعارض با منافع جمعی قرار می گیرد، فضای معنوی ماه رمضان با تأکید بر روحیه ایثار و از خودگذشتگی، زمینه تقویت حس همبستگی در جامعه را بیش از پیش فراهم می سازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین گفت: در واقع از آثار و برکات ماه رمضان و روزه داری در این ماه عزیز، افزایش آستانه صبر و تحمل، خویشتن داری و تاب آوری فردی و اجتماعی است، کما این که همه این ها در سایه رویکرد معنوی و بندگی محقق می شود.

وی بیان داشت: مراعات تقوا چه در بُعد فردی و چه در ابعاد اجتماعی موجب افزایش قوه صبر و حوصله و خویشتن داری در افراد جامعه می گردد و به همین خاطر است که در این ماه به گواه آمار ارایه شده از سوی مراجع رسمی و ذیصلاح، آمار جرم و جنایت و بزهکاری به طرز محسوسی، سیر نزولی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha