جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه رمضان

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بر لزوم تقویت فضای همدلی و وحدت در کشور به برکت معنویت ماه رمضان و برپایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری تأکید کرد.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به این که ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار مغتنمی برای ارتقای سطح معنویت جامعه است، اظهار داشت: باید بکوشیم که از این فرصت طلایی که خدای متعال به مناسبت این مهمانی عظیم برای ما فراهم کرده، نهایت استفاده را ببریم نه این که خدای ناکرده به جهت غفلت یا تنبلی و کسلی، از آن بی بهره بمانیم.

وی افزود: با توجه به این که در آستانه انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها قرار داریم، یکی از نیازهای کنونی جامعه، تقویت فضای همدلی و وحدت در کشور به منظور تحقق زمینه حضور حداکثری در پای صندوق های رأی است که ان‌شاءالله باید این حضور آگاهانه و گسترده توأم با بصیرت و شناخت کاندیدای اصلح باشد.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: متأسفانه عده ای در داخل کشور – دانسته یا نادانسته- در مسیر هدف دشمن مبنی بر دوقطبی سازی جامعه و ایجاد یأس و نومیدی در کشور حرکت می کنند و حال آن که اگر به فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، ایشان به طور جدی مخالف این دوقطبی سازی های کاذب و نیز ایجاد یأس و تردید در بین مردم و نسل جوان هستند.

وی با بیان این که معنویت ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای تعمیق تقوامداری در جامعه از جمله در عرصه مسایل سیاسی و اجتماعی است، ابراز داشت: مسئولان و مدیران و سیاسیون نیز نیاز دارند که از معنویت این ماه عزیز بهره برده و در جهت تقوای سیاسی خود را تقویت کنند، چرا که آن ها به نسبت دیگر اقشار مردم بیشتر در خطر لغزش قرار دارند و تنها در سایه ایمان به خدا، توسل به اهل بیت (ع)، معنویت و رعایت اصل تقواست که می توانند از آزمون ها سربلند بیرون بیایند.

اسلامی در خاتمه گفت: ان شاءالله همه ما بتوانیم از روزها و شب ها و همه لحظات ماه مبارک به نحو شایسته ای بهره مند شویم و به خصوص توفیق درک عظمت شب قدر به قدر وُسع خود را پیدا کنیم و تقدیر شایسته ای برای یک سال آینده خود رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha