سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
وفات خدیجه کبری (س)

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: زنان با ظهور اسلام جانی تازه یافتند و با رهبری رسول اکرم صلی الله علیه و آله و الگوی زنان صالح همچون خدیجه سلام الله علیها در صحنه های مختلف مسابقه رسیدن به کمال حضور یافتند و گاه گوی سبقت را از بسیاری از مردان نیز ربودند.

طاهره ماهروزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها اظهار داشت: خدیجه سلام الله علیها نخستین زنی بود که به پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلم ایمان آورد، نماز خواند و خدیجه زنی است که پیامبر اکرم در حق او می گوید: "ای خدیجه! خداوند متعال هر روز به وجود تو چندین بار به ملائکه اش مباهات می کند".

استاد جامعة الزهرا(س) گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گونه های فراوانی از سرعت در خیرات از جمله اولین زن مسلمان، اولین زن مدافع پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلم، اولین بیعت کننده با علی علیه السلام در امر خلافت و جانشینی پیامبر اکرم را در زندگی سراسر پربرکت خویش به نمایش گذاشته است.

وی بیان کرد: در حقیقت حضرت خدیجه الگوی رفتاری و کاربردی یک انسان صالح است که آیات قرآن کریم در جای جای زندگی اش جاری شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: از جمله کسانی که گویای صالحان در عصر رسالت نبی مکرم اسلام و الگو و اسوه ای برای تمام عصرها و نسل ها می باشد حضرت خدیجه سلام الله علیهاست؛ به راستی که ایشان اولین حامی و مدافع پیامبر اسلام در شرایطی بود که حضرت رسول یکه و تنها و بدون یار و یاوری در مسیر ترویج اسلام قدم بر می داشتند.

ماهروزاده با اشاره به ولایت مداری حضرت خدیجه طاهره گفت: خدیجه کبری که خود از پشگامان ایمان به خدا و رسول اکرم صلّی الله علیه و آله بودند، ولایت امیرمؤمنان علی علیه السلام را با جان و دل پذیرفتند و این از روحیه ولایت مداری و تواضع این بانوی بزرگوار است.

وی اضافه کرد: صفات رفتاری و کرداری این بانوی باکرامت در اجتماع انسانی و اخلاقی جمعی و فردی زبانزد عام و خاص بوده است؛ این ثبات و دوام رفتاری که ایشان به وسیله آن راه صحیح و درست را پیموده از نظرها دور نیفتاده و حضرت خدیجه را در دسته بزرگترین صالحان قرار داده است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه بیان داشت: حضرت خدیجه سلام الله علیها از شایستگان در پیشگاه خداوند بوده و چنان عظمتی دارد که به ایشان بهشت بشارت داده می شود و جبرئیل سلام رسان او از طرف خداوند می گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان با ظهور اسلام جانی تازه یافتند و با رهبری رسول اکرم صلی الله علیه و آله و الگوی زنان صالح همچون خدیجه سلام الله علیها در صحنه های مختلف مسابقه رسیدن به کمال حضور یافتند و گاه گوی سبقت را از بسیاری از مردان نیز ربودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha