جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه در حوزه علمیه قائم(عج) چیذر استان تهران

حوزه/ اولین کلان پروژه پایان نامه های علمی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران سراسر کشور در مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر استان تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، اولین کلان پروژه پایان نامه های علمی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران سراسر کشور در مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر استان تهران به تصویب رسید.

این کلان پروژه با عنوان « تحلیل قاعده تثبیت گری قلب پیامبر(ص) در داستان های قرآنی انبیا الهی»، به راهنمایی سرکار خانم دکتر خدیجه احمدی بیغش، در شانزده عنوان رساله پایه ریزی شده است.

مبنای این کلان پروژه آیه مبارکه ۱۲۰ سوره هود است که می فرماید: «وَکُلًّا نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنْبَاءِ الرُّسُلِ مَا نُثَبِّتُ بِهِ فُؤَادَکَ وَجَاءَکَ...»(هود/۱۲۰) است که از سیره انبیای سلف، علاوه بر آنکه به عنوان یک قاعده موجب تقویت اراده پیامبر اسلام(ص) در امر رسالت شده، الگویی کارآمد جهت تسهیل در تحمل رنج ها و سختی‌های در مسیر رسالت ایشان نیز گشت.

به همین دلیل با طرح مقاطع و نقاط طلایی از دوران رسالت برخی از انبیان الهی برای پیامبر(ص)، ایشان را دعوت به اقتدا به پیامبران می کند: «أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَی اللَّهُ فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهْ»(انعام/۹۰) در این پروژه به منظور تبیین بهتر قاعده تثبیت گری قلب پیامبر خاتم(ص) در بیان داستان انبیا الهی سعی می شود پیامبرانی که داستان پر تکراری در قرآن کریم دارند ملاک ارزیابی و تحلیل این قاعده قرار گیرد.

انجام این کار گروهی در قالب کلان پروژه  با اهدافی نظیر تربیت طلاب پژوهشگر قرآنی، ایجاد زمینه های نو در تبیین ابعاد مختلف قرآن، ارائه روش های کارآمد قرآنی در تبیین روش های قرآن، ارائه راهکاری قرآنی به رهبران و مدیران جامعه در حل چالش ها و مشکلات جامعه، و... همراه است.

طلاب این طرح هم اکنون موفق به اتمام دو فصل از پایان نامه خویش شده، و با تدوین مراحل پایان کار، در آینده ای نزدیک کار علمی مفید و کاربردی را تقدیم جامعه علمی می نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha