پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دستگیری از نیازمندان

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: در ماه رمضان به دلیل لمس گرسنگی و تشنگی توسط همه مردم، راه های درک و رسیدن به حس و حال فقرا و نیازمندان بسیار راحت تر است و از این رو در این ماه کمک کردن به درماندگان و نیازمندان دارای فضیلت بسیاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی شرف پور، صبح امروز در نشست اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان فضائل و اجر و پاداش های فراوانی وجود دارد، اما از همه این ها مهم تر که توسط تمامی معصومین(ع) نیز سفارش شده است اطعام و اکرام نیازمندان و فقرا است.

حجت الاسلام شرف پور خاطرنشان کرد: کمک به افراد نیازمند اگر همراه با خلوص نیت و به خاطر رضای پروردگار باشد دارای تاثیرات بی‌شماری است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  یکی از اعمال بسیار مهم و خداپسندانه در طول ماه رمضان دستگیری از نیازمندان و رفع نیازهای مادی و دلجویی از آنان است.

وی ادامه داد: سنت توجه به ایتام و نیازمندان و دستگیری از مستمندان از سنت های دیرین مردم استان قزوین است و خیران و دیگر اقشار جامعه پیشگام حرکت در این مسیر نیک‌منشانه هستند.

حجت الاسلام شرف پور بیان کرد: روزه گرفتن در این ماه برای دانستن بهتر شرایط مستمندان و نیازمندان است که چگونه گرسنگی را تحمل می‌کنند.

 مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: در ماه رمضان به دلیل لمس گرسنگی و تشنگی توسط همه مردم، راه های درک و رسیدن به حس و حال فقرا و نیازمندان بسیار راحت تر است و از این رو در این ماه کمک کردن به درماندگان و نیازمندان دارای فضیلت بسیاری است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و بسته بودن درهای مساجد تصریح کرد: درب‌های خانه خدا همواره به روی مؤمنان باز است و هرچند امسال تشکیل صفوف واحد بندگی و راز و نیاز و مناجات در مساجد برقرار نیست، اما  فرهنگ خانه خدا در همه‌جا جاری است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha