پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علیی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان گفت: در تشییع میلیونی سردار سلیمانی شاهد بودیم که مردم هم برای این سردار بزرگ دست به رفراندوم زندند و هم برای سپاه؛ آنهایی که دم از رفراندوم می‌زنند، بدانند.

حجت‌الاسلام حسین علیی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تفاوت سپاه با سایر ارتش‌های کلاسیک در دنیا وجود معنویت است، اظهار کرد: در سبیانات امام خمینی(ره) و همچنین مقام معظم رهبری در دیدارهای مربوط به سپاه، یک رکن دائمی همواره وجود دارد و آن توصیه بر حفظ معنویت است و هر روز تأکید مقام معظم رهبری بر حاکم بودن معنویت در سپاه بیشتر می‌شود.

وی  ادامه داد: نمایندگی ولی فقیه در سپاه مجری برنامه‌های معنوی است و این مأموریت را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام علیی عنوان کرد:  ایام سالگرد شهادت شهید مطهری در آموزش و پرورش به عنوان هفته معلم نام‌گذاری شده، اما در سپاه به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نامیده شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان اذعان کرد: در بعد تسلیحات نظامی از ابتدای انقلاب ۱۰۰ درصد تحریم بودیم، اما اکنون به درجه‌ای رسیده ایم که با موشک‌های بالستیک اهداف متحرک در ۲۰۰۰ کیلومتر را با موفقیت هدف قرار می‌دهیم و دلیل این موفقیت وجود معنویت است.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه با وجود تحریم‌ها به این نقطه رسیدیم حاکم بودن معنویت در مجموعه سپاه است، اما در حوزه اقتصادی موفق نبودیم، چراکه نه تنها معنویت حاکم نبوده، بلکه وجود نگاه لیبرالیسم باعث عقب ماندن در این حوزه شد و هنوز هم برخی نگاه به خارج دارند و معتقدند باید مدیر وارد کنیم، لذا با این نوع نگاه هرگز نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.

حجت‌الاسلام علیی خاطرنشان کرد: سپاه در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد چه در عرصه امنیتی و چه در عرصه محرومیت‌زدایی که نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند و همه این موفقیت‌ها نشأت‌گرفته از عنصر معنویت است و اگر این عنصر از سپاه جدا شود سپاه نیز تبدیل می‌شود به یک نهاد لیبرال.

وی با بیان اینکه حاکمیت معنویت در سپاه برگ برنده آن است، گفت: در محور مقاومت نیز معنویت عامل موفقیت مدافعان حرم بود؛ در تشییع میلیونی سردار سلیمانی شاهد بودیم که مردم هم برای این سردار بزرگ دست به رفراندوم زدند و هم برای سپاه؛ آنهایی که دم از رفراندم می‌زنند، بدانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان با تأکید بر اینکه معنویت باید در همه ارکان دولت حاکم شود تا بسیاری از مشکلات  از جمله اقتصادی رفع شود، افزود: عدالت و مواسات در اسلام مورد تأکید است و یکی از شاخص‌های جامعه مهدوی مواسات است و باید در جامعه اجرا بشود. اکنون یکی از مأموریت‌های بزرگ سپاه لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در امر مواسات و کمک‌های مؤمنانه و محرومیت‌زدایی است .

وی ابراز کرد: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق و روستاهای محروم و ساخت خانه برای محرومان بی‌خانه بسیار ارزشمند است و افتخار سپاه ساخت خانه برای فقرا در جهت تحقق عدالت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام علیی در پایان گفت: ریشه و علت‌العلل بسیاری از مشکلات در جامعه عدم معنویت است؛ اگر نگاه مادی‌گرایی و لبیرالیسمی در تفکر جامعه حاکم باشد شاهد مشکلات بسیاری از جمله گرانی خواهیم بود درحقیقت خلأ معنویت در انسان باعث می‌شود او به دنبال سودجویی و فساد برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha