چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 955300
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
افسران مسلمان پلیس نشویل هم محجبه می‌شوند!

حوزه/ در پی شکایت زن مسلمانی که می‌خواست وارد اداره پلیس شود، و حجاب داشته باشد، این اداره سرانجام آیین‌نامه خود را تغییر داده و از این پس به زنان مسلمان اجازه می‌دهد حجاب داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از npr،  درحالی که مسئله حجاب و تبعیض مذهبی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا مشکل‌آفرین شده، افسران زن مسلمان در اداره پلیس نشویل، شهر ایالت تنسی در آمریکا، از این پس می‌توانند حجاب داشته باشند.

گفته می‌شود اداره پلیس نشویل آیین‌نامه‌های خود را در این رابطه تغییر داده و اکنون به افسران پلیس اجازه می‌دهد در محل کار خود با حجاب اسلامی حضور پیدا کنند. پلیس اعلام کرده هدفش از این کار کسب اعتماد جوامع مختلف از جمله اقلیت‌های مذهبی و مسلمانان است.

 مریم محمد، که از ۵ سالگی دلش می‌خواسته افسر پلیس باشد و چند دهه گذشت که به این هدف برسد و پس از مدتی به دین اسلام گرویده و با همسرش به شهر نشویل آمده است.

محمد می‌خواهد نخستین زن محجبه در شهر نشویل باشد. وی می‌گوید: من می‌خواهم بهترین نسخه خودم باشم و نمی‌گذارم به خاطر حجابم نسبت به من تبعیض قائل شوند.

وی که مدت زیادی برای پلیس شدن انتظار کشیده متوجه می‌شود که به خاطر حجابش او را رد کرده‌اند. وی در این باره شکایت کرده و از اداره پلیس منطقه نشویل شکایت کرده است. و همین مسئله سبب شد که اداره پلیس این منطقه قوانین‌شان را در این رابطه تغییر دهند. گفتنی است این مشکل در فیلادلفیا نیز وجود داشته که با شکایت کردن نتیجه مشابهی داشته است.

گفتنی است اکنون شهرهای زیادی در آمریکا از جمله بالتیمور هستند که نسبت به حجاب تبعیض قائل نمی‌شوند و شهرهایی هم هستند مانند شیکاگو که این مشکل را همچنان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha