جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دولت آلمان پایگاه‌های تست سریع در خارج از مساجد برپا کرده

حوزه/ درحالی که نگرانی از آلودگی مهاجران و اقلیت‌های مسلمان در آلمان به دلیل وضعیت زندگی‌شان به کرونا بیشتر است، برای افزایش آگاهی‌رسانی، دولت آلمان آزمایش‌گیری سریع کرونا را در خارج از مساجد و برای نمازگزاران گذاشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn، دولت آلمان آزمایش‌گیری سریع در خارج از مساجد برای افزایش آگاهی‌رسانی در ایام رمضان قرار داده است.

تیم پزشکی که در یک ایستگاه آزمایش در خارج از مسجد با نام «خانه خرد» قرار گرفته، از تمامی نمازگزارانی که خواستار گرفتن تست کرونا باشند، پیش از اقامه نماز تست می‌گیرد. هدف این اقدام دولت آلمان در پایتخت، افزایش آگاهی از کرونا در میان مسلمانان در ماه روزه مبارک رمضان و به طور کلی در میان جمعیت مهاجر است. کارمندان این تیم را افرادی از لیبی، سوریه و ارمنی‌ها تشکیل می‌دهند و تست سریع و رایگان یک جریان ثابت برای نمازگزارانی است که برای نماز جماعت حاضر می‌شوند.

عبدالله هژیر امام جماعت مسجد برلین می‌گوید برای تشویق جماعت نمازگزاران در رعایت اصول بهداشتی، تست‌های سریع کرونا در خارج از مساجد گرفته می‌شود.

هژیر می‌گوید تشویق جماعت برای آزمایش راهی برای کمک به مبارزه با بیماری همه گیر است. با محافظت از اعضای جامعه خود، ما از کسانی که با آنها در تماس هستند محافظت می‌کنیم.

گفتنی است حدود ۳۵ درصد از ساکنان برلین زمینه مهاجرت دارند و محله‌هایی که بیشترین نسبت مهاجران را دارند بیشترین تعداد ویروس کرونا را از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر در یک سال گذشته ثبت کرده اند.  و آنها اغلب مناطقی هستند که تراکم جمعیت بیش از حد متوسط ​​است و افراد در فاصله نزدیکی با هم زندگی می‌کنند.

بسیاری از مهاجران در محله‌های نزدیک در آپارتمان‌های کوچک یا مراکز پناهندگی هستند که گاهی اوقات حداکثر پنج نفر در یک اتاق واحد زندگی می‌کنند.

در اکتبر گذشته ، سازمان بهداشت آلمان زنگ خطر را به صدا درآورد و گفت که کارگران مهاجر «در خط مقدم» مبارزه با بیماری کرونا در کشورهای پیشرفته هستند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، باشگاهی متشکل از ۴۰ کشور عمدتا ثروتمند، تخمین زده است که خطر آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا «حداقل دو برابر بیشتر از بقیه افراد» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha