پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلای

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: همان طور که خانه شهیدان بارفروش به «خانه نهج‌البلاغه» تبدیل شده است، خانه های شیعیان هم علاوه بر خانه قرآن، خانه ادعیه و مناجات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز چهارشنبه هشتم اردیبهشت در مراسم افتتاح طرح ملی خانه های نهج البلاغه، در خانه شهیدان بارفروش کاشان، با بیان اینکه تاریخ همیشه در حال گردش است و هیچ موقع ثابت و متوقف نمی ماند، گفت: اگر روزی حضرت ام البنین (س) به عنوان مادر چهار شهید شهرت پیدا کرد و هنوز آوازه اش طنین انداز است، در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز مادرانی همانند مادر شهیدان بارفروش داریم که به عنوان مادر چهار شهید الگو و اسوه هستند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: همان طور که خانه شهیدان بارفروش به خانه نهج البلاغه تبدیل شده است، خانه های شیعیان هم علاوه بر خانه قرآن، خانه ادعیه و مناجات باشند.

وی با تاکید بر رونق قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در خانه های شیعیان به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن، افزود: در خانه ای که قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نباشد فرشتگان حضور پیدا نمی کنند.

امام جمعه کاشان  افزود: همانطورکه در ظاهر ارادت خود را به نهج البلاغه نشان می دهیم، در باطن هم باید دلداده قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باشیم.

خانه شهیدان بارفروش «خانه نهج البلاغه» شد | اجرای طرح «خانه نهج البلاغه» در محلات شهرها

حسن زاده: طرح «خانه نهج البلاغه» در محلات سراسر کشور اجرا می شود

حجت الاسلام حسن زاده هم در این مراسم با بیان اینکه بعد از 17 سال تلاش شبانه روزی موسسه امیرالمومنین(ع) و خادمین دارالمومنین، کاشان به پایتختی نهج البلاغه  دست پیدا کرد، گفت: طرح  مردمی خانه نهج البلاغه به صورت پایلوت کشوری برای اولین بار در کاشان اجرا شد.

مدیرموسسه  امیرالمومنین (ع) کاشان ادامه داد: با راه اندازی خانه نهج البلاغه در محلات سراسر کشور با مدیریت یک روحانی، همه همسایه ها عضو این خانه می شوند.

 وی افزود :همانطور که راه اندازی درسهای از نهج البلاغه  بین دو نماز در مساجد مورد استقبال مردم قرار گرفت تصمیم داریم ترویج خانه نهج البلاغه را نیز در همه محلات شهرهای کشور داشته باشیم.

خانه شهیدان بارفروش «خانه نهج البلاغه» شد | اجرای طرح «خانه نهج البلاغه» در محلات شهرها

مادر شهیدان بارفروش: جوانان به قرآن و نهج البلاغه پناه ببرند

حاجیه خانم حسین زاده، مادر شهیدان بارفروش نیز با تاکید براینکه جوانان کشورمان برای رفع مشکلاتشان باید به قرآن و نهج البلاغه پناه ببرند، گفت: قطعا اگر جوانان عزیز  با قرآن و نهج البلاغه انس پیدا کنند روز به روز موفق خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha