پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درس خارج فقه حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، یکی از حکمت‌های تضرع و ناله‌های شبانه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را دوری از دل‌مشغولی به غیر خدا برشمرد و ادامه داد: اگر تمام دل‌مشغولی انسان خدا بود، در این صورت در بستر رشد و تعالی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مراسم معنوی ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه قرآنی «رِجالٌ لا تُلْهِیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ» اظهار داشت: در آیات قرآن کریم از عبارت «لهو» یعنی دل‌مشغولی به غیر خدا استفاده شده به این معنا که انسان تمام سعی خود را برای خودداری از مشغولی به غیر خدا باید انجام دهد.

وی یکی از حکمت‌های تضرع و ناله‌های شبانه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را دوری از دل‌مشغولی به غیر خدا برشمرد و ادامه داد: اگر تمام دل‌مشغولی انسان خدا بود، در این صورت در بستر رشد و تعالی قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه تمامی نعمت‌های خداوند متعال به انسان در جهت عبودیت و بندگی باید بکار گرفته شوند، ادامه داد: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» است که ثمره یک ماه، ماه مبارک رمضان نیز طهارت و پاکیزگی انسان می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، مقام قرب و بندگی خداوند متعال بدون طهارت و پاکیزگی را غیرممکن برشمرد و افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای طهارت و پاکیزگی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با گله‌مندی از عدم حضور برخی از دستگاه‌های فرهنگی در محفل قرآن کریم، بیان کرد: ظاهراً این دستگاه‌ها کاری مهم‌تر داشتند اما بنده از تمامی قاریان و فعالان قرآنی استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به دعوت قرآن کریم از مؤمنان «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»، عنوان کرد: تفرق در جامعه مؤمنین خیلی پسندیده نیست و به عنوان مثال باید در جهت ایجاد تشکل واحد قرآنی باتوجه به ظرفیت‌های بسیار قوی در خوزستان تلاش کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که خوزستان در غالب موضوعات دینی، فرهنگی و قرآنی در سطح کشور مقام اول را برخوردار است، عنوان کرد: این مقام‌ها افتخاری در بخش برادران و خواهران برای استان است و توصیه حقیر فعال کردن نهج‌البلاغه در کنار مجموعه‌های قرآنی می‌باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن صرفاً عدم تلاوت آن نیست، گفت: اگر قرآن کریم در اخلاق، رفتار، منش، زندگی و سبک زندگی راه پیدا کرد، طبیعتاً آن روز می‌توان افتخار کرد که قرآن کریم مهجور نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از قرآن کریم و عمل به مفاهیم آن است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha