جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: امروز لازم است همه ما در وجود خود درصدد کسب اخلاق حسنه و آنچه علمای اخلاق به ما تعلیم داده‌اند باشیم و با عمل به آن در زندگی خود، از مسیر اصلی دور نشویم.

آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به ضرورت توجه به مسائل اخلاقی در دین اسلام، اظهار داشت: در قران کریم آیات متعددی ما را به مسائل اخلاقی ارشاد می‌کند که یکی از این آیات، آیه ۴ سوره قلم است که خطاب به پیامبر می‌فرماید، «وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ»؛ که در آن به اخلاق عظیم و برجسته‌ پیامبر اشاره شده است.

وی افزود: با آنکه پیامبر گرامی اسلام در همه عرصه‌ها به عنوان اسوه و الگو از ایشان یاد می‌شود، اما در این آیه می‌بینیم که خداوند بر روی این نکته تاکید دارد که، "به درستی شما دارای اخلاق با عظمتی هستی". و این نشان دهنده اهمیت داشتن اخلاق حسنه و لزوم توجه به آن است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه اخلاق حسنه از دیدگاه اسلام و قران کریم در وجود مقدس پیامبر اسلام با عظمت بی‌نظیری وجود داشته است، مطرح کرد: امروز لازم است همه ما در وجود خود درصدد کسب اخلاق حسنه و آنچه علمای اخلاق به ما تعلیم داده‌اند باشیم و با عمل به آن در زندگی خود، از مسیر اصلی دور نشویم.

وی با اشاره به کتاب چهل حدیث حضرت امام(ره)، که به گفته آیت الله سبحانی فشرده درس‌های اخلاق امام(ره) است، خاطر نشان کرد: به همه افرادی که برای تهذیب نفس تلاش می‌کنند، چه طلاب و چه غیر طلاب، سفارش می‌کنم این کتاب را به خوبی مطالعه کنند و سعی کنند سفارشات و دستورالعمل‌های آن را در زندگی روزانه خود به کار گیرند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به طور مثال یکی موضوعاتی که در این کتاب وجود دارد، اهمیت داشتن وضو و دائم الوضو بودن است، که امام خمینی(ره) در این کتاب از استاد اخلاق خود مرحوم آیت الله شاه آبادی این طور نقل کرده‌اند که وضو گرفتن، همانند پوشیدن زره و رفتن به جنگ و جهاد با شیطان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha