پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ به جوانان توصیه می‌کنم در طول سال، صبح و شامگاهان، مشغول تلاوت قرآن شوید؛ ولو یک صفحه قرآن بخوانید، اما در این ‌یک صفحه تأمل و به ترجمه آن توجه کنید، سپس به ارتباط آیات با زندگی خود دقت کرده و تصمیم بگیرید که از این آیات برای هرچه بهتر زندگی کردن، استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در چهارمین جلسه از سلسله مباحث «ماه رمضان و فرصت بندگی»، که از سوی رسانه رسمی حوزه در خوزستان به‌صورت مجازی اجرا می‌شود، در ادامه مباحث جلسه قبل، به عبارت «الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّه» اشاره کرد و گفت: پیامبر اعظم(ص) در این عبارت بیان می‌کنند که بهترین عمل در ماه رمضان، دوری از گناهان است.

وی افزود: حضرت در ادامه می‌فرمایند از خدا به نیت صادقه مسألت کنید که به شما توفیق روزه کرامت فرماید؛ آن هم روزه‌ واقعی! روزه‌ای که علاوه بر شکم انسان، قلب انسان نیز روزه باشد؛ چراکه اگر قلب انسان روزه بود، سایر اعضاء و جوارح بدن نیز که تابع قلب هستند، روزه‌دار خواهند بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، گفت: روزه باید برای انسان خشیت آورد؛ یعنی انسان را به معنای واقعی بنده خداوند متعال کرده و احساس کند که در مقابل عظمت خدا هیچ است.

بیشتر بخوانید؛

"تفکر در آیات و روایات" بالاترین عبادت در ماه رمضان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر «از خدا بخواهید به شما توفیق تلاوت قرآن عنایت کند»، گفت: حضرت در این عبارت نفرمودند قرائت! بلکه «تلاوت» را ذکر کرده و تصریح کردند که در آیات باید تفکر و تعمق کرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: تلاوت قرآن، یعنی تفکر و تعمق در آیات و تصمیم برای عمل به آن‌ها؛ که با عمل به آیات می‌توان زندگی خود را رنگ و بوی قرآنی داد.

این استاد حوزه علمیه، خطاب به طلاب جوان، گفت: به فرموده رسول گرامی اسلام(ص)، اگر انسانی در جوانی با قرآن مأنوس شد، قرآن با پوست، خون و استخوان او درهم‌آمیخته خواهد شد؛ ازاین‌رو به جوانان توصیه می‌کنم که در این ماه مبارک؛ خودشان را با قرآن مأنوس کرده و این انس را مقدمه‌ای برای کل سالشان قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه می‌کنم در طول سال، صبح و شامگاهان، مشغول تلاوت قرآن شوید؛ ولو یک صفحه قرآن بخوانید، اما در این‌یک صفحه تأمل و به ترجمه آن توجه کنید، سپس به ارتباط آیات با زندگی خود دقت کرده و تصمیم بگیرید که از این آیات برای هرچه بهتر زندگی کردن، استفاده کنید.

لازم به ذکر است، علاقمندان جهت مشاهده پرونده خبری ماه "رمضان و فرصت بندگی" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha