جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: هرگاه انسان مؤمن نیت و اراده کرد که پروردگارش را عبادت و از آنچه رضای اوست، پیگیری و آنچه باعث ناراحتی پروردگار می‌شود، دوری کند، ورع از محارم الهی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در سومین جلسه از سلسله مباحث «ماه رمضان و فرصت بندگی»، که از سوی رسانه رسمی حوزه در خوزستان به‌صورت مجازی اجرا می‌شود، با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اعظم(ص)، اظهارداشت: با توجه به اینکه ماه رمضان، فرصت کسب تقوا و تمرین خدامحوری است، حضرت رسول(ص) برنامه‌ای را برای رسیدن به مطلوب الهی در نظر گرفته و این برنامه را به همه انسان‌ها در خطبه شعبانیه ابلاغ کردند.

وی بیان کرد: حضرت در آغاز این خطبه، عظمت ماه رمضان را گوشزد و مردم را به مناجات و طلب حاجات از خداوند متعال دعوت کردند که امیدواریم در این ماه شریف، خداوند متعال به همه مؤمنین، توفیق روزه و تلاوت قرآن را کرامت فرماید.

این استاد حوزه علمیه، در ادامه گفت: در روایات آمده که بسیاری از مسلمانان روزه می‌گیرند، اما چیزی از این روزه، جز گرسنگی و تشنگی، نصیبشان نمی‌شود؛ چراکه روزه آن‌ها، واقعی و برای خدا نبوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، اضافه کرد: روزه واقعی، آن روزه‌ای که برای انسان تقوا ایجاد کند و برای اینکه بفهمیم در ماه رمضان متقی شدیم، باید ببینیم قلبمان نسبت به خداوند متعال، خاشع شده است یا خیر...!

مدیر حوزه علمیه خوزستان، افزود: خاشع شدن یا خشیت به این معناست که انسان در مقابل عظمت پروردگارش سر تعظیم فرود آورد و عظمت روزه‌داری را با روزه گرفتن و به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامتش بودن، درک نماید.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، «تفکر در آیات و روایات قرآن کریم» را یکی دیگر از نشانه‌های ایجاد خشیت در اعمال انسان‌ها دانست و تصریح کرد: به‌طور طبیعی وقتی انسان روزه می‌گیرد، دل او مستعد می‌شود تا پیرامون عظمت پروردگار و فقر و تهی‌دستی خویش درک بهتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، اظهارداشت: بر این اساس، یکی از مسائلی که انسان در ماه مبارک رمضان به آن دعوت شده، تفکر در آیات و روایات است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان تصریح کرد: هرگاه انسان مؤمن نیت و اراده کرد که پروردگارش را عبادت و از آنچه رضای اوست، پیگیری و آنچه باعث ناراحتی پروردگار می‌شود، دوری کند، ورع از محارم الهی پیدا کرده است؛ و ازاین‌روست که وقتی از حضرت رسول(ص) سؤال شد که بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست!؟ حضرت فرمودند؛ «الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّه» یعنی دوری از گناهان و اطاعت از واجبات الهی...

لازم به ذکر است، علاقمندان جهت مشاهده پرونده خبری ماه "رمضان و فرصت بندگی" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha