چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: میدان باید قَدَر و قوی باشد، حرف‌ اول را بزند، در سایه حرف اول میدان دشمن به خودش اجازه نمی‌دهد از دیپلماسی سوء استفاده کند و امتیاز بگیرد و امتیاز خواهی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز در دیدار جمعی از مداحان و شعرای آیینی استان ضمن تبریک‌ ایام ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) اظهار داشت: مدح این خاندان، سراسر رحمت الهی و فیض پروردگار و پاداش الهی را نازل می‌کند و این امر در ماه مبارک رمضان که خود فیض است درجات بالای بهشتی را در پی دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (علیه السلام)، پاک بودن، راضی به رضای خدا بودن، حُسن همجواری و رفتار با مردم آن گونه که دوست داری با تو رفتار کنند را از خصایص انسان مسلمان در کلام ایشان خواند و افزود: امام مجتبی(علیه السلام) می فرمایند: "شرط عدالت این است که آنگونه با مردم باشی که دوست داری با تو باشند."

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: بیان زیبایی‌های معنوی و ادعیه و احادیث به صورت مداحی و سرودن شعر گسترش فرهنگ دینی است و ما باید ارزش هایمان را ترویج کنیم و به گوش همه برسانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه خیلی افراد از صلح امام مجتبی (ع) سوء استفاده می‌کنند، تصریح کرد: شیوه امام مجتبی(علیه السلام) جهاد بود اما همین تحمیل ها، تحجرها، بی بصیرت‌ها، دلبسته‌های به دنیا و علقه‌های دنیوی صلح را بر امام مجتبی تحمیل کردند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که طرف صلح نامه امام مجتبی(علیه السلام) شدند، به صلحشان پایبند نبودند مانند امروز که آمریکا و اروپا همه قراردادهای خودشان را زیرپا گذاشتند بنابراین این‌ها کسانی نیستند که بتوان به آن ها دل بست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در صلح نامه امام مجتبی (سلام الله علیه) درس‌های بسیاری است که باید برای جامعه تبیین کرد، گفت: امروزی‌ها هم می‌گویند و هم سوء استفاده می‌کنند و عده‌ای را هم که ممکن است بصیرت نداشته باشند تحت تاثیر همین ظواهر قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه خداوند متعال قوت جامعه را در سایه میدان می‌بیند، خاطرنشان کرد: میدان باید قَدَر و قوی باشد، حرف‌ اول را بزند، در سایه حرف اول میدان دشمن به خودش اجازه نمی‌دهد از دیپلماسی سوء استفاده کند و امتیاز بگیرد و امتیاز خواهی کند.

وی تصریح کرد: تریبون دارها، شعرا، مادحین، رسانه‌ها، نشریات و فضاهای مجازی این حقایق را برای جامعه باز کنند و این واقعیات اسلام و حقیقت صلح امام مجتبی (سلام الله علیه) و حقیقت این نوع معاهده‌هایی که صورت گرفته و چهره خبیث دشمن را در همه عرصه‌ها نمایان کرده، تبیین کنند.

(قابل ذکر است در ابتدای این دیدار تعدادی از شعرا و مادحین استان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شعرخوانی و مرثیه سرایی کردند.)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha