چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام نکونام
حجت‌الاسلام ولمسلمین محمدعلی نکونام

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه میدان دفاعی و میدان دیپلماسی، مکمل یکدیگرند، گفت: اجازه ندهیم برخی افراد مشکلات را به گردن دیگران بیندازند و از خودشان سلب مسئولیت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در پیام جمعه با بیان اینکه لیالی قدر قله ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: اوج رحمت الهی در این شب بر بندگان نازل می‌شود. شبی که با صراحت خداوند تبارک و تعالی آن را بهتر از هزار ماه قرار داده و بیان کرده است، آن قدر این مسئله صریح است که هیچ کسی نمی تواند کوچکترین ابهامی در آن ایجاد کند و بخواهد تفسیری از پیش خودش برای آن بیفزاید.

وی افزود: آنچه در این شب اهمیت دارد، این نکته است که بکوشیم خود را در محضر پروردگار متعال بیابیم. شب قدر فقط در این که فراوان دعا و قرآن بخوانیم و نماز بخوانیم، نیست. نکته اصلی و اساسی لیله القدر، درک است اگر آن درک در ما ایجاد شد که خود را در محضر پروردگار متعال یافتیم لیله القدر را هم درک خواهیم کرد اما اگر خود را در محضر پروردگار نیابیم حتی اگر کل شب را قرآن و دعا و نماز بخوانیم، در غفلت چیزی نصیب نمی شود.

نماینده ولی فقیه در چههارمحال و بختیاری بیان کرد: در این سه شب طبعا شرایط کرونایی است و اجتماعات بزرگ مثل سابق وجود ندارد. این اجتماعات خیلی مهم بوده و اگر در این جمع‌ها بین دل یک نفر و خدا اتصال برقرار شود، به برکت آن، تمام آن جمع بهره‌مند می‌شوند، ولی متاسفانه از این جمع های نورانی محروم هستیم باید جمع کمتری داشته باشیم و همان جمع کم را مغتنم بشماریم.

نکونام با اشاره به مناسبت ١١ اردیبهشت ماه و روز کار و کارگر خاطرنشان کرد: این مجموعه تلاشگر در خط مقدم جبهه کار هستند و در این عرصه جهادی با جدیت در کارهای سخت و مهم و طاقت‌فرسا جهاد می‌کنند. لذا باید مراقب بود و حق این‌ها بیشتر ادا شود.

وی با بیان اینکه کارگران مشکلاتی دارند، تصریح کرد: معمولا درآمدهایشان از دیگران کمتر بوده و مشکلات زندگی‌شان چه بسا بیشتر است. این عدالت باید مورد توجه قرار بگیرد که حقشان ادا شود و دست‌مزد مناسب دریافت کنند و در عین حال کرامت انسانی آن‌ها نیز حفظ شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کارگران باید به مسئله تولید توجه کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مسئله تولید را در امسال و حتی سال‌های گذشته، محور قرار داده و امسال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید را بیان کردند که طبعا باید روی تولید، کیفیت و کمیت تولید متمرکز شده و مسئولین هم باید بکوشند که این موانع را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: این شهید عزیز و والا قدر شهید متفکر و شهید عارف و شهید به حق پیوسته بود. شهیدی که علم را با عمل و معرفت درهم آمیخت در هم آمیخت و به علم کتابی و حفظی قانع نشد و به علم عملی و علم معرفتی روی آورد.

 وی به مناسبت شهادت مولی الموحدین امیر مؤمنان سلام الله علیه اظهار داشت: زندگی امیرمؤمنان سراسر عبرت و درس است. یکی از درس‌هایی که از زندگی امیرمؤمنان سلام الله علیه باید بگیریم آن است که مراقب باشیم خانه نشینی ولی خدا تکرار نشود، مراقب باشیم مظلومیت ولی خدا دوباره تکرار نشود، این مهم ترین درس است که از این روز ما می توانیم از زندگی امیرمؤمنان سلام الله علیه داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: در دوران علی بن ابی طالب با ولی خدا بد عمل کردند. بعضی افراد از روی مقام، جایگاه، حسد به ولی خدا، شرک، طمع و ریاست و بی‌بصیرتی ستم کردند. 

نکونام تصریح کرد: همین الان مسئله‌ای که این روزها با آن مواجه شده ایم و باز فتنه دیگری از فتنه‌ها است که دست‌های نفوذ کننده در مجموعه بدنه دولت و نظام را داریم و این روزها همین انتشار مسائل محرمانه یک فتنه بوده و پشت این فتنه هم مسائل فراوانی نهفته است و یکی از اهدافش متفرق کردن جامعه و به جان هم انداختن طیف‌های مختلف و دو قطبی کردن جامعه است.

وی ادامه داد: آن هایی که در میدان هستند، چه میدان دیپلماسی و چه میدان دفاعی، می فهمند که میدان دفاع و دیپلماسی هر دو از ضرورت‌ها است و در هم آمیخته است و هر دو به یکدیگر کمک می‌کنند و این میدان دفاع است که برای دیپلماسی پشتوانه بوده و اقتدار ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مبادا این‌ها باعث شود که مشکلات را به گردن یک عده خاص بیندازند و تحریم و مذاکرات و مشکلات جامعه را به هم گره بزنند و از خودشان سلب مسئولیت کنند.

محمدعلی نکونام گفت: بصیرت آن چنان بالا باشد که اجازه ندهیم دست‌های فتنه‌گر بتوانند به افکار عمومی آسیب بزنند.

وی با اشاره به روز قدس در جمعه آینده بیان کرد: به لحاظ شرایط کرونایی راهپیمایی و امثال این‌ها نخواهد بود. اما به معنای آن نیست که روز قدس را نشناسیم واز اولویت بیفتد. قدس همچنان در اولویت جهان اسلام و مقاومت است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: موشک‌هایی که این ایام به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب شد با این که خیلی قوی هم نبود، اما چنان لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت و چنان این‌ها را به مشکلات و فراری از آن طرف به این طرف انداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha