جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام نعمت زاده گفت:  نیاز به بازخوانی، بازفهمی و بازآفرینی اندیشه‌های استاد مطهری داریم تا یاد استاد همیشه در دل جان مردمان این مرز و بوم برای همیشه باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امروز در همایش «حکمت مطهر» سپاه مرند، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) گفت: ایجاد جامعه توحیدی از مهمترین اهداف انبیای الهی بود.

وی افزود: در جامعه توحیدی، مردم به منزله یک پیکر و یک عضو می‌ماند و هر کس در عین حال که درصدد اصلاح خویش است، درصدد اصلاح دیگران نیز است، برای همین است در همه اعصار انبیا و اوصیای الهی، اول مبنا را بر ایجاد جامعه توحیدی بنا نهادند.

 امام جمعه مرند ادامه داد: تحقق هدف آفرینش انسان تنها در پرتوی تعلیم و تربیت میسر است، به این منظور، خداوند انسان را به نیروی عقل و ابزار معرفت تجهیز کرد و پیامبرانی را با برهان‌های روشن، احکام و قوانین متین برانگیخت و رسالت سنگین تعلیم و تربیت انسان را به آن ها سپرد. شهید مطهری(ره) به نوبه خود توانست در عرصه تعلیم و تربیت قدم های اساسی در جامعه بردارد.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود:  شهید مطهری فردی مکتب دیده بود و فعالیت علمی و اخلاقی خود را از مکتب آغاز کرد و این شخصیت ارزنده و ممتاز آثار و اقداماتی از خود به جای گذاشته است که در دنیا بی نظیر است.

امام جمعه مرند در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت: اگر بخواهیم شهید مطهری در اندیشه تعلیم و تربیت باقی بماند باید تعلیم و تربیت از اندیشته های ایشان آغاز شود و کار فرهنگی کاری است که باید ذهن را قانع کرده، دل با آن آرام گیرد و عمل را نیز تصحیح کند، بنابراین نیاز به بازخوانی، بازفهمی و بازآفرینی اندیشه‌های استاد مطهری داریم تا یاد استاد همیشه در دل جان مردمان این مرز و بوم برای همیشه باقی بماند.

در پایان این آیین از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نمونه این سپاه مرند با اهدای لوح  تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha